Kalla den inte bara kalla....

Ja nu är det gjort för i år:-) Hela familjen har blivit ett år äldre, men knappast något klokare....



Förra helgen var jag på trädgård och antikmässan här i Umeå. Så mycket antikt tyckte jag inte det var och nja, inte så mycket annat heller. Visst var det en trevlig tur och nog fanns där mycket fint. Men inte just det jag var ute efter att köpa. Skulle även vilja mer "vanlig" insperation och härliga tips och ideer. Kan hända vädret ute gjort att man inte är i rätt stämmning;-P



Köpte mig några lökar att sätta ut när snön behagar att tina bort... Men även denna lök. Mexicanska underblomman som jag tyckte verkade vara en kul ide... Men killen som sålde verkade glömma att berätta att blomman visst även kallas Skunkkalla och stinkkalla.... Så jag får nog ställa ut den när den ska till att börja blomma:-P Typiskt mig! Ha ha!



På mässan hade de även en liten utställning på rum från svunna tider... Blev så full av skratt för detta kök såg ut som hemma hos oss när vi bodde i lägenheten när jag var barn:-)


Hur många känner inte igen sig?

Blev ganska nostalgisk när jag stog där...


Just ja, Bosse och Katarina från Blå Eld var där och hade försäljning. Köpte en jättesöt gåbort blomma av dem som till slut ändå hamnade här hemma ..... Så tokigt det kan bli;-P
Fast..hon som skulle fått den vet om det och  kanske försvinner den snart härifrån.....



Jag hade ju planerat att vårstäda husvagnen och slipna några möbler som ska målas i helgen... Verkar inte bli något av det:-( För här har snöat sen igår kväll:-( Nu bara MÅSTE det bli slut på detta elände! Å' måtte det bli en underbar sommar nu efter all snö.....

Önskar er en härlig helg oavsett väder!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Camilla/Rufft och Sött

Jag lider med er när det gäller snön!!!



Melle och Jennilie satt och pratade på telefon när jag och hon var på väg till Lund för ett par dagar sen. Han nämnde nu igen att han tänkte komma och hälsa på och att han då ville gå på loppisar. Jaja, suckade jennilie, jag tror att du kommer först när du står här framför mig haha. Hon börjar nog misströsta.. Jag hoppas verkligen att han kommer och hälsar på i sommar, han är såååå välkommen!!! Han är så himla mysig sonen din! (övriga familjemedlemma med förstås, men Melle har ju liksom alltid funnits med hos oss).



Hemskt att säga, men vi har ännu en sommardag framför oss så nu ska jag och Lilleman ned till hamnen och käka mjukglass. A jobbar i helgen och övrig familj sover ännu. Du hade gärna fått va här nu på en kopp kaffe!



Storkramen fina du!!

2012-05-05 @ 10:29:27
URL: http://rufftochsott.blogspot.com
Postat av: fia

Ja det är klart jag sänder dig en kopp kaffe .

Aj aj snöar det hós dig det va inte kul förstår att humöret är där efter.

Sänder lite soliga kramar häri från.

Att det blir lite soliga beror på att den går i moln helatiden ...

kram.

2012-05-05 @ 13:56:04
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej fina du !

Så kalasandet är över nu...Ni har verkligen en intensiv fylla-år-period ! - Jag tyckte att vi hade många kalas ( Emma 7/9 Johan och David 20/9 ) men det är ju ingenting motför er ;)

- Så du köpte den mexikanska underblomman ! - Det gjorde min kompis också. Menar du att den luktar illa när den blommar ! Ojdå...Det visste inte vi heller :/

Ja man kan ju ge bort den då till någon man inte gillar så bra..om man har någon sån ;)

Förresten köpte jag också en sån "gå-bort-blomma", och jag har inte heller varit nånstans ;D

- Visst suckar man över vädret, och jag tror att det har blivit värre sen man började blogga.

Man ser ju nu hur dom har det i södra Sverge...Förr fattade man det inte riktigt hur stor skillnaden verkligen var.

- Jag hoppas verkligen att vi kan ses i sommar. Skulle vara jättekul !

Synd att Mjövallens fotbollslag åkte ner en division ..Annars hade lagen spelat i samma serie !

Sköt om dej och gå ut du också och dansa soldans !

Kram Anneli ♥

2012-05-05 @ 14:46:17
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Helen

Härligt med go'fika och många kalas!! Och nog tror jag att ni har blivit lite klokare, också... ;-)

Hihi, det ska bli kul att se hur det går med din stinkkalla framöver, ni kanske måste utrymma huset i värsta fall...

Ja, här har blötsnön vräkt ner hela dagen. Man blir ju galen!! Och trots att det finns massor med saker att göra inomhus, så finns inte energin till det, när vädret är så här dåligt.

Vi får väl prova att dansa en soldans, som Anneli!

Stor kram på dig!!

2012-05-05 @ 18:42:41
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Stina Andersson Lundström

Hej fina du, hoppas du har hunnit kurera dig i helgen. Vad less man blir på all snö som kommer, här har plogbilen varit i farten, ca 2 decimeter extra snö ligger nu...riktigt surt, men vi längtar desto mer till våran resa. Ses imorrn! Kram/Stina

2012-05-06 @ 08:24:01
Postat av: Gardenhouse

Ja sedär, vad är det med mässor och marknader i år? Alltid verkar det fattas något...

Tänk att innan din stink blomma och en kollega pratade om dem i veckan hade jag ingen aning om dem...hoppas på bild här på till växt och blomma!

Här blåser det småspik idag, men det är uppehåll :)

Kramar Sussi

2012-05-06 @ 13:27:03
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja du kan få se en bild på sonen i kostym sen på mailen .

visst är storebror lite av en idol hihih.

kram.

2012-05-06 @ 13:52:40
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Annika Nilsson Tenghall

Kul att du fotade så mycket, det var så knökat med folk när vi var där så det blev mest folk på mina bilder. Ja, jag gissar att de som kom för antik-delen kanske blev lite besvikna. Men jättekul ändå att det var mässa :-)



/Annika

2012-05-06 @ 20:02:18
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com
Postat av: sanne

Hallojsan Bibbi!!



usch och fy för snö. Mamma och pappa bodde i Umeå några år och jag minns att jag tyckte det var helt galet med snö ända in i maj..men sen hade de ljuvliga sommarnätter att njuta av i stället!!



Ha det gott!! Kram sanne

2012-05-07 @ 19:01:52
URL: http://anglarnashus.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0