På gång

Äntligen har jag börjat komma igång med träningen ordentligt igen. Lärt mig vad och hur jag ska göra för att inte få för mycket värk. SKÖNT! Det är ju både plus och minus med att ha gymmet hemma...
Lättare att det blir annat som prioriteras och allt är ju verkligen upp till mig själv, Viking bryr sig inte om jag skulle fuska;-P Man jag tränar ju för min egen skull så nu efter olyckan har jag koncentrerat mig på att återfå muskler och rörlighet i axeln. Nu har jag byggt på mer och mer vilket känns i magmusklerna speciellt. Får väl vara glad att det känns för då finns det ju chans att det finns något där bakom valken;-P

Har tränat på olika ställen i stan tidigare, men det är ju två mil minst så.. Detta duger utmärkt. Man kommer långt med olika band och olika pilatesbollar. Crosstrainern är också verkligen guld. Är så glad att jag investerat i den. Dock saknar jag ett löpband nu när det är så djuriskt halkigt ute. Skulle vara sköna att avsluta träningen med en långpromenad.


Rummet jag har "gymmet" i var först en carport, sen ett lekrum och sen när jag slutade jobba hemma som dagbarnvårdare blev det ett förråd/bibliotek. Nu är det uppröjt och jag har flyttat upp "bibblan" till barnens gamla allrum. Alltid något positivt med barnens flytt;-P

Jag ÄLSKAR böcker och tror jag alltid gjort det. Tyvärr är jag väldigt duktig på att även låna ut böcker...Men mina vänner är inte alltid lika duktig på att lämna tillbaka dem:-( Har nu över 30 böcker borta. Mycket är mitt eget fel för jag glömmer bort vilka jag lånat ut till så jag kan inte påminna.. Om någon kommer ihåg att den lånat av mig så hör gärna av dig för som sagt, jag älskar mina böcker...Läser om flera av dem för de tilltalar mig så mycket.

Kanske inte ser ut som så mycket men det är det... Fråga Melker som bar upp alla böcker åt mig;-P
Perfekt med att ha masagestolen där också. Det blir dubbel njutning när man läser och får massage:-)

Nä, nu är det dags att börja med maten.
Hoppas ni har en härlig fredagkväll.

Stora varma kramen



Kommentarer
Postat av: millandante

Vilket bra rum du har där!! För både kropp och själ:) Hihi, gillar citatet;)



Här stod min motionscykel först i mitt lilla kontor, men jag behövde platsen så nu står den i sovrummet, och tjänar som klädhängare....:0 Ingen ordning alls...;)Fick liiite lust att trampa en stund nu när du skrev om det, så jag kanske slår till snart, vilken månad som helst;)



Kram du goa och trevlig helg!!

2012-03-16 @ 18:14:09
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej fina du !

Du är ju för duktig ♥ Skönt att du börjar märka resultat också, det sporrar ju verkligen ! Visst har barnens ruM fått andra funktioner sen dom flyttat...Men det är skönt att ha stora utrymmen när dom kommer hem och vill sova över ! Vilket mysigt bibliotek ni har ♥ Jag har också hundratals böcker som jag har släpat med mej vid alla flyttningar... Skulle aldrig kunna slänga en bok !- Jag känner också igen det där med att låna ut böcker och aldrig få igen dom...Trots att jag alltid skriver mitt namn i boken! - man man kommer ju aldrig i håg sen VEM som lånat dom. - Tack snälla du för dina kommentarer som alltid värmer mitt hjärta.

Kramelikram Anneli ♥

2012-03-17 @ 14:33:32
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Läckert med bibbla! Hade mycket böcker innan vi flyttade till ett mindre hus på gården, gav då bort alla...

Du har gjort jätte mysigt!

Träna på ;)

Kram Sussi

2012-03-17 @ 23:11:04
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Här går träningen med som smort ;) längdskidor 2 dagar i rad!

Hoppas resten av veckan blir lika frisklufts inriktad :)

Ha en bra start på veckan vännen och heja på!

Kram Sussi

2012-03-18 @ 21:08:52
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: fia

Tack snälla du . Jag känner inte dig men du verkar vara en väldigt varm och go person .

Tror du kan skicka din mail igen ...

kram.

2012-03-20 @ 09:13:04
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0