Välkommen ljuva juni

Det var en dag jag kom hem från jobbet och undrade vem som slängt något konstigt i soperna...eller var Viking sjuk och gjort något på golvet.....? Eller var det sonens skor som luktade? (fotbollsskor kan verkligen stinka!)
Jag gick runt och försökte komma vad det kunde vara. (ja, ibland undrar jag också om jag verkligen är så smart som jag tror;-P)

Efter en stund när jag slängt sopor, vädrat, röjt mm och doften ännu var kvar så tändes ett liljehomens och jag tittade mot fönstret. Jodå, den blommade! Inte alls som jag fått se bilder men ändå. Snabbt slängdes blomman ut i uterummet och har sen fått bo där. Betydligt mer luftigt där:-)
Blev faktiskt väldigt besviken på  blomman, inte alls så märkvärdig och den blommade en kort stund. Ska nu gräva ner den i en kruka och se om det blir så vackra blad som säljaren sa. Kanske jag blir nöjdare så....


Annars har här varit en ganska "rörig" och orolig tid. Två av barnen har separerat och flyttat hem. Visst är det mysigt i sig med att ha barnen hamma,  men det blir en ganska stor omställning. Hjärtesorg är ju aldrig heller rolig:-( Om det ändå var så enkelt att man bara tog fram Karlssons klister och lagade det.... 


Roligt är det däremot i trädgården:-) Där är jag så mycket tid som bara finns över.
Skönt sitta ute på kvällarna och bara rensa tankarna och skola ut plantorna.


På söndag är vi några från jobbet som tillsammans med personal från Hissjö förskola ska på studieresa till Västerås och Stockholm tre dagar. Ska bli spännande. Hoppas vi får många inspirerande tankar av besöken. 


Lillhjärtat Elvira har hunnit söpas också. Hon var så glad och go hela dagen:-)
Nog är mosters lillhjärta bra söt:-) Ja, ja...gammelmoster då, men det låter ju så djuriskt gammalt:-(

Så det har ju inte BARA varit tråkigheter;-) Trots orosmoln som hänger över lite varstans just nu.
En husvagnshelg satte även den guldkant på tillvaron.
Skickar en stor varm kram och tack tilll er som hört av sig. Jag har helt enkelt inte orkat med mer än "dagen" ett tag. Det är ju så här i livet ibland. Det är ömsom upp och ömsom ner.... Nu hoppas jag det ska vara mycket upp ett tag:-)



Undra hur jag ska ta skylten Lillgrisen kom hem med till mor.... Ha ha, verkar som dom känner mig:-P


Sköt om er och ta för er av sommaren som nu är på intågande!

♥Kramar♥


Kommentarer
Postat av: Camilla

gott att höra av dig... det är ju såååå sällan vi ses och hörs... blir lite beklämd över alla separationer som är både här och där nu (du vet nog vilken jag menar)... känns så oerhört trist, men kanske blir det för det bästa för dem... även barnen mår kanske bättre.



Visst är det härligt med våren när man äntligen kan vara ute igen... var ute hela kvällen igår och planterade plantor som kom med posten... Blev lite mer jobb än tänkt då vi lyckats beställa fler än som behövdes... men det blir nog väldigt bra när det får komma upp ordentligt. BARA värmen kommer nån gång... så det börjar växa ordentligt... I natt var det ju nästan frost. Fast å andra sidan bor vi inte i inlandet där det kommit snö.. är glad för det.



Stora kramen!

2012-06-01 @ 10:02:03
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: fia

Bättre mamma att flytta hem till kan dom ju inte få .

Du kan nå visst med detta med hjärte sorg och jag är glad att jag fick chansen att just få va din vän här på bloggen .

Stor kram till dig med hjärtat på rätta stället.

2012-06-01 @ 11:32:26
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Ja ibland är livet som en berg och dalbana...

Skönt att ni kom iväg en sväng med vagnen!

Blomman var ju läcker tycker jag, perenn eller måste den in i vinter?

Ha det bäst!

Kramar i mängd

Sussi

2012-06-02 @ 11:24:21
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej min vän !

Gott att höra av dej igen ♥

Usch vad tråkigt att höra att ni har det så jobbigt just nu...För det är ju så att när barnen mår dåligt så gör man själv det också.Och så kommer det att vara hela livet oavsett hur gamla dom är.Man vill ju mest av allt att dom ska vara lyckliga och må bra.

Men livets vägar är krokiga och man vet aldrig vad som händer bakom nästa krök.

- Tur att du har dina blommor och din trädgård som hjärntvättare..Att pyssla där är ju en lisa för själen.

- Stinkbomben var ju vacker, men inte riktigt som på fotot !- "Allt går att sälja med mördande reklam..."

;))

Varma och stärkande kramar skickar jag till dej och jag håller tummarna att allt det jobbiga ska ebba ut och positiva vindar blåser på er ♥

Sköt om dej fina du !

Anneli

2012-06-02 @ 13:44:27
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Helen

Åh, Bibbi, så tråkigt för dina barn...jag säger som Anneli, man bär verkligen deras smärta när dom mår dåligt. Men som tur är kommer ju de krossade hjärtanen så småningom att helas, igen.

Så blomman luktade så illa som vi alla befarade!? Hihi, nu har du då provat på och fått känna doften med "egna luktsinnet" ;-)

Hoppas att Stockholmsresan blev trevlig och du fick tänka på något annat, en stund.

Många styrkekramar till dig och de dina!

2012-06-05 @ 21:46:31
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Sån tur att du kom på vad det var som luktade innan du började anklaga omgivningen för att förpesta luften! :D

2012-06-10 @ 16:31:49
URL: http://yvoeri.blogspot.com
Postat av: fia

Tittar in till dig och kollar läget???

Stor kram och jag hoppas det är bra .

2012-06-11 @ 10:03:21
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej min vän och tack för dina hälsningar ♥

Hoppas att allt det jobbiga börjar kännas lite lättare för er alla.

Visst är trädgården en läkande kraft när är jobbigt.

Däremot känns allt grävande i gammkroppen ;)

Men kul är det ! - Vi har ju så stor tomt att det skulle behövas en hel handelsträdgård med växter för att det skulle bli tillräckligt.

Sköt om dej och ha det gott !

Varmaste kramar från mej !

Anneli ♥

2012-06-12 @ 20:20:07
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Det är inte lätt att hinna med allt och ha lust...

Men vi väntar här tills det infinner sig hos dig!

Tack rara du för alla fina kommentarer hos mig, du är ju otrolig :)

Blir såå glad!!!

Och jag håller med man blir "galen" på verifieringarna.

Blommar blomman än?

Kramar i mängd,

Sussi

2012-06-13 @ 12:30:17
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Camilla/Rufft och Sött

Hej hej fina du!!

Så härligt att få rå om ungarna igen! (fast omsändigheterna hade ju kunnat vara annorlunda..)

Vet ju att du undrat över stumpan, kanske har Melle uppdaterat dig, men jag har i alla fall gjort ett låååångt inlägg om det. Flera goa bloggare har undrat över hur det går, och jag har helt enkelt inte orkat svara förrän nu.



Hoppas du kan vara ute och njuta i trädgården mycket nu, jag hör att min käre bror närapå bor ute nu, haha!



Saknar er så mycket, allihop, ska bli så kul att Melle kommer ner till oss en sväng!

Vi hörs!

Kramisar

2012-06-14 @ 14:03:14
URL: http://rufftochsott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0