Att vara stark och GRATTIS!



Att vara stark

Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna

Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller vilja mest

Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den

Att falla till botten, att slå sig hårt och alltid komma igen

Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast

Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit


- Marie Fredriksson-86

En underbar dikt som jag fick till mig när jag skadade mig i höstas. Jag skickar den vidare till alla er som vill ta emot den.


...Att vara stark... är att inte börja gråta när man stressar med bakning inför födelsedagarna och man bränner hälften av bullarna man bakat;-P

Ha ha, genvägar blir ofta senvägar. Bara att inse.

Kollade bilder från i fjol den här tiden... 1 maj hade vi helt tomt med snö på vår gård. 
I år ser det ut så här idag... tror ni det hinner bort innan tisdag?;-P

Känns lite svårslaget....

Som tur är har jag vackra blommor inne att njuta av:-)


Ikväll blir set kalasande här hemma. Andreas fyller 23 år och ska fira här hemma då han och My bor så trångt. Blir mysigt att ha alla hemma och fira med övriga som kommer. Emilie och Melker som fyller år nästa vecka ska fira tillsammans hos Emilie:-) Härligt sa jag, för då får jag åka iväg och bara fika;-) Det blir ju lite intensivt när alla fyller inom en vecka. Skulle vilja hitta på något busigt åt maken, han fyller ju sist så han blir lite "bortglömd" och mest firad i förväg. Får se vad jag kan hitta på för nåt.
Nu ska här bakas Drömmar åt sonen, hans favorit kaka. Det är ju roligt att skämma bort lite....

Vill även passa på att gratta Madame Helen som fyller , ja visst var det 28? i dag:-)
Hurra hurra hurra! Massor av grattiskramar!!!!!


Massor av kärlek!♥

Kommentarer
Postat av: Helen

Men du gulliga tvillingsjäl!! Tack så hemskt mycket för gratulationerna!! Och så önskar jag dig detsamma på, få se nu...27-årsdagen!! Ha det toppenbra!! Åhh, så tråkigt med bullarna, tur att det inte var alla som blev brända...

Och tack för dikten! Den kom precis när jag behövde den. Hur visste du det?? ;-)

Massor med kramar!!

2012-04-26 @ 14:46:21
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hörredu mamma, vadå Andreas som fyller år? Personligen kommer jag för att DU fyller år! Stort grattis och kramar i massor!! :)

2012-04-26 @ 15:31:58
Postat av: Anneli

Grattis finaste Bibbi ♥

Vilket firande ni ska ha ! - Med ett positivt tänkande kommer man lång och klarar det mesta.

Men nog får man bli irriterad när bullarna blir brända...Fast det hjälper ju knappast! - Du får väl mata fåglarna med dom ;P

- Den vackra dikten sparar jag, för det är så sanna ord, och precis vad man behöver få höra.

Många och varma grattiskramar från din vän i Vallen ♥ ♥

2012-04-26 @ 19:46:24
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Stina Andersson Lundström

Hoppas du har en underbar födelsedag! Synd på bullarna, men det är sånt som händer när man har många bollar i luften, har gjort det själv ett par gånger...dock vet jag ju att du är suverän på baka! Kram/Stina

2012-04-26 @ 20:14:46
Postat av: Annika Nilsson Tenghall

Åh, sån besvikelse med bullarna.... Men kul med alla födelsedagar! :-) Grattis till dig och de "små"! Och lycka till med resten av bakandet!



/Annika

2012-04-26 @ 22:37:24
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Så vacker dikt! Och tänkvärd...

Födelsedagar, så kul!

Önskar en fin helg,

kram Sussi

2012-04-27 @ 23:23:09
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Tack för visdoms orden,det var precis vad jag behövde just nu.....

Detta med politiken har liksom slagit rot i fru Jacobsen ska du veta,jag verkligen stortrivs!

Dålig på bloggandet men förhoppningsvis bättre på annat!!!



Det går säkert att käka de bullarna också!!Haa!!



Stora kramen från mig

2012-04-28 @ 19:58:58
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Mamma E

Hej finaste Bibbi! GRATTIS till dig och din underbara familj. Helt otroligt att ni alla fyller samtidigt.



Vill tacka dig för den underbara glädje du ger mig varje morgon jag lämnar på förskolan. Du lyser upp hela min dag. Jag blir verkligen glad hela dagen av dig. Vet sonen älskar dig och längtar på dagis och hans Bibbi. TACK för allt du gör för barnen och för all glädje du delar med dig. Har du aldrig en dålig dag? Tänk om andra bara hade hälften av din arbetsglädje.... Hade hört talas om dig tidigare, men trodde de överdrev. Nu vet jag att allt är sant och ännu bättre. Tänk om du kunde få följa barnen hela skoltiden.

Återigen TACK och GRATTIS!

2012-04-28 @ 20:11:28
Postat av: Gardenhouse

Tack för alla kommentarer och fin ord hos mig!

Du är då så rar, kul att jag lärt "känna dig" här iallafall.

Vad lustigt du berättar om dina barn...ni borde platsa i rekordboken!?

Det hela är ju för otroligt för att vara sant...

Sov gott,

Sussi

2012-04-29 @ 00:43:17
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Jag kan bli en aning irriterad på att vi bor så långt ifrån varandra...vi borde ju vara grannar!

Gå in på fiosterlen.wordpress.com..... där se du vad jag håller på med.



En jättekram från Fi fästet i Simrishamn/Ingmarie

2012-04-29 @ 19:44:13
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Du är ju för rar som läser och kommenterar ikapp hos mig :)

Jag önskar dig en riktigt fin Valborg.

Kram Sussi

2012-04-30 @ 16:00:23
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: fia

Hallå där det va ett tag sedan .. Hoppas verkligen att det är bra med dig och de dina .

Så fin dikt du fick när det kändes som svårast och du vänliga själ som delar med dig av den .

Stor kram till dig och en mysig valborg och första maj önskar jag dig .

kram.

Fia.

2012-05-01 @ 10:58:13
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack för dikten , den var fin och klok !!

Hoppas det gått bra med allt och att du haft en fin helg !!!

Bränt går att skrapa bort ;-)

Kraam

2012-05-02 @ 10:36:57
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Trevlig helg!

Kram Sussi

2012-05-04 @ 23:05:07
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0