Till slut..

så var då soffan på plats i köket igen:-)

Provade lasera men den såg bara smutsig ut, så nu har jag penslat några vändor på den med vit färg och den känns helt "rätt".

Vad jag däremot förtäng var VARFÖR jag en gång tog ut kökssoffan från köket.... Jo, det blir ganska fullt och trångt. TYPISKT! Dessutom hamnade kökslampan helt galet....typ där man sitter i soffan. Får se hur jag löser det problemet. Tar det en annan dag;-P
Har haft nog med problem idag. För gissa vad jag lyckades men....Jo, krossa en flaska olivolja på bänken vid spisen... Har man sig inte jobb så fixar man sig jobb. Ha ha, kunde ju ha gjort något roligare än plocka glassplitter och torka olja bland alla sakerna;-P

Nåja. jag har ju min kompis i köket som förstår mig.

Kör lite Sarah Down Finers julskiva i bakgrunden, och försöker se det positivt. Jag får det ju städat i alla fall:-)
Fick även ett underbart skivtips av fina vännen Camilla med bloggen Rufft och sött
Det är Michael Bublé, Christmas.

Klicka in så får ni smakprover från skivan. Tror ingen blir besviken:-) Jag blev helt såld och ska absolut köpa skivan. Tyvärr hade dom den inte på Coop när jag va in en tvärsväng. Hade ju hoppats.

Nu ska jag fortsätta i röran... Jag har ju i allafall en skön soffa att vila på om jag blir trött. Ha ha:-)

Sköt om er!
Massor av kramar♥


Kommentarer
Postat av: Helen

Mysigt med en soffa man kan luta omkull sig på, i köket. Och jag känner igen det där, att när man ändrar om så följer det ju en massa extrajobb med i bagaget...men, du, vilken otur med olivoljan...inte det enklaste att torka upp! Och om jag hade en sådan där kompis i köket, så skulle jag inte på några sätt och vis vistas där. Trots att jag kallar mig för djurvän, skulle Lars ha fått rycka in och förpassa kompisen till himmelriket för sexbenta varelser!! ;-)

Kram från madamen med sveriges största spindelfobi!

2011-11-08 @ 21:55:16
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: A

Va snyggt det blev ! - Tycker att det är så hemtrevligt med en soffa i köket. - Visst tar den plats, men det gör ju flera stolar också !

- Hoppas inte flaskan med olivolja var full, ...men det var den säkert :/ ! - Jag lyckades i förra veckan med att tappa ut 1 liter mjölk över vårat köksgolv. - Till saken hör att vi har ett gammalt trägolv med springor, där mjölken rann ner ...

- Man är inte direkt glad då !

Har du inte tänkt på att din kompis ger dej mer jobb...Jag tänker på all spindelväv som en enda spindel kan åstakomma ;))

Sköt om dej ! ♥

Varma kramar från mej !

Anneli

2011-11-09 @ 10:46:49
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Vad fint och skönt med kökssoffa, hade vi också innan vi flyttade nu finns ingen plats...

Din blev ju super fin :)

Trist med oljan, villket elände att ta reda på... Det håller din vän med om va? ;)

Jag håller med dig om dina rara kommentarer hos mig, tusen tack!

Kram Sussi

2011-11-09 @ 16:43:45
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: millandante

Hihi, känner igen det där med allt extra jobb som följer med...;) Men uj så fint du har det!!! Soffan är jättefin i vitt och du har såå mysigt!!



Men oj Bibbi, jag fick en tår i ögat när jag läste din kommentar. FÖRSTÅR dig, när sonen ville komma... har aldrig tänkt på det så förut... inser vad som komma skall framöver... kram till dig!!! Den enda trösten är väl att tänka tvärtom, om min mamma sa att hon skulle jobba, så hade jag nog inte fällt en tår, utan tänkt att det får bli en annan dag, hihi.. Kram igen du fina bloggvän!!!

2011-11-09 @ 21:00:48
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: millandante

Hihi, känner igen det där med allt extra jobb som följer med...;) Men uj så fint du har det!!! Soffan är jättefin i vitt och du har såå mysigt!!



Men oj Bibbi, jag fick en tår i ögat när jag läste din kommentar. FÖRSTÅR dig, när sonen ville komma... har aldrig tänkt på det så förut... inser vad som komma skall framöver... kram till dig!!! Den enda trösten är väl att tänka tvärtom, om min mamma sa att hon skulle jobba, så hade jag nog inte fällt en tår, utan tänkt att det får bli en annan dag, hihi.. Kram igen du fina bloggvän!!!

2011-11-09 @ 21:01:36
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: millandante

Hihi, känner igen det där med allt extra jobb som följer med...;) Men uj så fint du har det!!! Soffan är jättefin i vitt och du har såå mysigt!!



Men oj Bibbi, jag fick en tår i ögat när jag läste din kommentar. FÖRSTÅR dig, när sonen ville komma... har aldrig tänkt på det så förut... inser vad som komma skall framöver... kram till dig!!! Den enda trösten är väl att tänka tvärtom, om min mamma sa att hon skulle jobba, så hade jag nog inte fällt en tår, utan tänkt att det får bli en annan dag, hihi.. Kram igen du fina bloggvän!!!

2011-11-09 @ 21:03:13
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Camilla/Rufft och Sött

hej i stugan!

Japp, här har hänt en del sen ni var här, men bara småsaker egentligen.

Nu fick jag en nostalgikick! Jag har ett minne av att jag skulle hämta Lilleman när han var dagbarn hos dig..då satt han och Melle och fikade i kökssoffan! Visst är det den soffan?

Visst är skivan underbar!! Såå stämningsfull!

Å du, du skulle se en del spindlar här...fyy f....n inte att leka med!!!

Snart ses vi!!

Kramisar!!

2011-11-10 @ 15:23:02
URL: http://rufftochsott.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej fina du !

- Man får härmas, ... det är väl det alla gör i bloggvärlden ;) ! Hur är det med Imse Vimse ? - Har han åstakommit ngt fint nät, eller är han i spindelhimlen ;-P

Kram ♥ Anneli

2011-11-10 @ 21:58:43
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Bästa helgen till dig!

Tack för kommentaren hos mig :)

Kramar Sussi

2011-11-11 @ 21:14:57
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Annika Tenghall

Tjohej!



Så fin soffan blev! Vi måste absolut måla våran :-) Visst är den opraktisk och otymplig, men hemtrevlig och tjejerna älskar att sitta i den.



Härligt med julmusik - kör i bakgrunden nu :-)



Här har vi haft 8-åringskalas idag :-) Mina öron sitter i alla fall kvar, för jag har ont i dem ;-)



Ha en fortsatt bra helg (och håll dig borta från spisen och luriga oljeflaskor ;-)



/Annika

2011-11-12 @ 19:36:53
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ha, ha ja tänk vad man kan förtränga !! Hjälm på huvudet så är inte lampan något problem !

Men din kompis , uschaan han kan du ha för dej själv .



Kraam/Lotta

2011-11-15 @ 12:25:54
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0