Tiden bara rusar

Två veckor har bara "poff" försvunnit. Blir kanske så i frysen...

Ni ser ju själv hur mitt röda hår börjat vitna....
Å' denna dag var det ändå lite blia..."bara" kring -23 grader.
Nä, fy vad jag längtar efter SOLEN, som faktiskt tittade fram i fredags när bilden togs. Vilken skildnad det blir i solen. Vi lekte där strålarna lyste upp och hade det gott när jag skulle gå och titta till ett barn som var på baksidan. Det var som att gå in i en vägg! Pang så jag blev stel och kall. Solstrålarna gör verkligen underverk. Hoppas den inte fortsätter lysa med sin frånvaro framöver;-P


Har tagit in lite vår här hemma, det är ju så ljuvligt med dessa körsbärskvistar.
Man blir helt enkelt glad av dem:-)


Viking har blivit så fin i pälsen igen. Men inte var det billigt.... Veterinär, olika mediciner, spec schampo samt nu även spec kost av hårdakulor, samt Ingen mat får innehålla fisk!  Ja, det är sant.
När man läser innehållsförteckningarna så tror man det är feltryckt, för nästan alla kött portionspåsar, burkar etc innehåller mycket fisk! Hur dumt som helst:-(
Hoppas det inte är så för människor som är fisk överkänsliga.... Med tanke på hur djuren blir uppfödda på fiskrens osv kan man väl inte vara säker...

Annars då, jo det har varit ganska mycket fotboll :-) "Mina" flickor har nu två helger i rad vunnit fotbollscuper. Det är ju så djuriskt kul, men jag längtar ut på gräsplanen, för det är mycket roligare fotboll att se på där.


Nä, nu ska jag fortsätta njuta framför brasan och se på Mobergs matlagning.

Ha det gott!

                    ♥Kramar♥


Kommentarer
Postat av: fia

SÅ fint det va med kvistarna där och så kallt det är överallt .

Men jag ser en underbar brasa där på bilden .

Mysigt med lite värme iallfall.

kram .

2011-02-21 @ 11:08:19
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Ida

Hejsan Bibbi!

Usch vad kallt ni har haft det. Här har det krupit neråt på nätterna men på dagarna har det legat runt max - 15 grader. Fast jag föredrar ändå att vara inomhus.



Vad mysigt det såg ut med kvistar och en öppen spis. Det ena skulle jag ju kunna ordna men en öppen spis är ju både dyrare och mer komplicerat=)



Tack för tipset om det andra spelet. Ska kika på det, Thea älskar spel, men en annan tröttnar ju på att alltid spela samma spel.

Ha det så gott.

Kram Ida

2011-02-22 @ 20:31:09
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: AnCa

Ja visst rinner tiden iväg just nu, min förra vecka försvann i vinterkräksjukan. Åh jag som skulle hinna med så mycket innan jag skulle börja jobba. Nästa vecka är det redan dags! Men visst e det skönt att dagarna går o att vi går mot varmare o ljusare tider, den här kylan e inte rolig.Vore skönt att få ta av sig långkalsongerna snart ;)



Kram å ha det så gott min vän!

// AnCa

2011-02-22 @ 21:30:15
URL: http://nyanotta.blogspot.com/
Postat av: milla - andante

Så fint och mysigt ni har i vardagsrummet!! Och så gott med en värmande brasa!!

Här skiner solen dag efter dag just nu! Men isen och den lilla snö som är kvar biter sig kvar tack vare kylan... man undrar ju om det finns något gräs kvar där under??;)



Såå fin bild på Viking!! Skönt att han mår bra igen, även om plånboken inte gör detsamma.



VARM kram

2011-02-22 @ 23:14:42
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Helen

Hihi, jag förstår att ditt hår börjar att vitna, p.g.a att den tunga vintern aldrig verkar ta slut...Åh, så fin Viking är. Härligt att höra att han mår toppen. Men jag vet hur dyrt det är med veterinärkostnader o.dyl. Fast vad gör man inte för sina älsklingar??

Så kul med fotbollscup. Mimmi är inte så peppad på fotboll just nu. Jag hoppas att hennes sug kommer tillbaka när det börjar våras litegrann.

Ha det gott och mys framför brasan. Kramar!!

2011-02-24 @ 14:46:49
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Pilgården-Susanne

Vad bra att Viking är frisk o kry! Men visst kostar dom små älsklingarna när dom behöver vård. Visst är det kul att heja på sina barn när de spelar vi har haft två "fotbollsungar" och det blev väldigt tomt när dom slutade spela, det blir ju en livsstil.

Snart kommer våren.....

Kram Susanne

2011-02-28 @ 07:39:04
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: milla - andante

TACK goaste Bibbi för de fina orden!! Hade gärna tagit en fika med dig och surrat några timmar!:)



Så roligt att du gillar bilderna och vill vara med i utlottningen!!:)



KRAM

2011-02-28 @ 19:15:53
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Visst vill vi ha våååår nuuuuu! Fast vi har i alla fall fått lite varmare de senaste dagarna.

2011-03-01 @ 11:45:23
URL: http://yvoeri.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0