Ut med det gamla ...

och in med det nya året!
Ett år är väldigt långt samtidigt som det går så otroligt fort.
Så fantastiskt mycket trevligt jag fått uppleva under året.
Lärt mig mycket nytt och sett mycket nytt
Men nu ska jag med spänning se fram emot det nya året.
Undrar vad det har för utmaning i beredskap.. Vilka nya saker ska jag få lära mig?


Bara det att barnen börjat flytta ut känns konstigt. Jag  är ju så van att ha dem så nära. Snacka om att det blir blandade känslor. Man vill de ska stå på egna ben men ... Det är en separation...

Nä, jag började städa och rensa i stället för att suckta bakåt. Har i tvättstugan samlat alla mina recept tex...
Så tre kassar gamla mattidningar åker till Myrorna. Hade även 12 pärmar med recept, de är snart nere på 4 tror jag...
Alla andra små häften är utrensade och bara de jag verkligen ville behålla är kvar. Känns väldigt bra, varför ha en massa på hylla som bara samlar damm? Nu håller jag på måla om lite osv.

Man har bott här i över 20 år så lite budget fixning är väl på plats.
Hyllorna håller jag på måla vit och bänken hittade jag ett självhäftande papper för. Såg lite marmor aktigt ut, men det var det ljusaste jag hittade.... 
(Bild kommer så fort jag fått klart. Men ett fjärde lager ska på idag.) 

Passade på att pyssla till några fler saker till tvättstugan.
 
Det torde ju vara hos fler sockarna försvinner i tvätten? För att ha koll gjorde jag denna lilla anordning som gör de ensamma lite överskådliga. Man kan ju köpa små tork hängare i plast, men jag tycker de är så rysligt fula...

När jag ändå höll på blev det denna lilla hängare också.

Lite avkopplande pyssel under tiden jag väntar på att målan ska torka...

Nä, om jag nu skulle göra lite nytta igen. Började titta på gamla bilder från det gångna året och blev så nostalgisk. Känner jag kan bli sittande länge här...

Ha det gott! Ni har väl börjat ladda för i morgon?

          ~~♥~~KRAMAR~~♥~~

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Det får bli mitt nyårslöfte i år"UT MED DET GAMLA O IN MED LITE NYTT"...Gäller det gubben också??HAA!!

Men rensa bort sånt som man inte ens visste man hade är alldeles underbart!



GOTT NYTT ÅR PÅ DIG LÅNGT DÄR UPPE I NORR!

2010-12-30 @ 15:09:45
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

...håller med dig att det skulle ta alldeles för LÅNG tid!



Haaa



Kramen

2010-12-30 @ 17:08:29
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: AnCa

Vet inte riktigt hur jag ska kunna tacka Dig, du min trogna bloggvän..? DU som stöttat mig med dina underbara kommentarer o all din omtanke... Ett stort TACK & en KRAM, klassiskt men funkar alltid. Hoppas att du kommer att följa mig såsom jag kommer att följa dig nästa år med...



Inspirerad av dig så satte jag igång med en årskrönika, det var ett tufft jobb, fastnade lite i det jobbiga, men försökte att skriva bara årets höjdpunkter... Tror visst att jag snodde dina ord om "Ut med det gamla", för så får det bli bort med allt gammalt o in med lite nytt. Nu travar vi vidare in i det nya året förhoppningsfulla o nyfikna på vad som hända skall...



Kram o Ett riktigt gott nytt år!!!



PS. Kanske var det din fina tvättstuga som fick mig ta tag i den stora stryktvätten idag oxå...

2010-12-30 @ 19:17:53
URL: http://nyanotta.blogspot.com/
Postat av: Sköna & Gröna Ting

Vad duktig du är Bibbi.., rensar och röjer till tusen!

Gillade dina strumphållare, jag har en sådan gräslig i plast men jag försöker alltid gömma den på ovanvåningen så man slipper se den:)



Bibbi, jag önskar dig GOTT NYTT ÅR och så hoppas jag vi ses 2011 oxå.

Kram till dig

Marianne

2010-12-31 @ 08:14:31
URL: http://skonagrona.blogspot.com
Postat av: maria

Ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År !

Kramar Maria

2010-12-31 @ 13:04:43
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Anonym

Visst är det skönt att städa och röja ut! Det har jag sysselsatt mig med i dagar nu. Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!



Nyårskramar Anna-Lena

2010-12-31 @ 19:14:51
Postat av: Pilgården-Susanne

Wow vilken energi! Härligt när det blir så! Ska röja julen i helgen, känns kul det med, in med våren =) nåja man kan ju låtsas....Gott nytt år!

Kram Susanne

2010-12-31 @ 23:14:55
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: Sköna & Gröna Ting

Japp.., det är så det är bara!!!

En sjukling som hostar och stönar gör en påmind om hur snabbt det vänder.

Jag ber till honom där uppe att jag inte blir smittad:)

Men vi har haft det lugnt och mysigt ändå.., nerbäddade under täcket störta delen av kvällen igår, jag gjorde honom sällskap en stund så han inte kände sig så ensam!!



Idag städas det för glatta livet..., ut med sista granen nummer tre nu!

Ha en skön helg och ta väl hand om dig

Kram

Marianne

2011-01-01 @ 12:14:26
URL: http://skonagrona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0