Ute


Ja, nu är man inte inne många minuter om dagen...eller kvällen för den delen. Klockan är nu 22.30 och jag har nyss kommit in. Det är helt ljust ute och varmt!!!! Termometern visar på 16.4 grader + ;-) Som alla förstår så är det bara att passa på att njuta.
Har lekt lite med min lilla kamera i kväll när jag inte planterat om blommor. Här kommer en liten bildkavalkad;-)

Ena sallads - och örtkrukan. Gräslöken blommar så fint

Ramsen har börjat blomma. Gillar den skarpt, skir och robust

Snart, snart är det blommningsdax för liljekonvaljerna (blunda för ogräset)

Underbara älskade Mahonia..
.
Fick bli två bilder..

Körsbärsplommon...


När grannens hägg har blommat ut kan jag njuta av mina syrener

Hopan är vacker även utan blommor...
Ni förstår mig va? Det är nästan så att detta är den absolut bästa tiden... Mycket njutning och inte så mycket tråkigt jobb i trädgåden...
Stora kramar♥

Kommentarer
Postat av: Milla

Vilka ljuvliga bilder! Den första är ju riktigt häftig!!

Ja det är verkligen fint ute nu! (önskar att jag snart kan njuta av alltihop igen, har varit ordentligt sjuk i två veckor nu, puh...)

Njut för mig så länge!

Kram

2009-05-30 @ 23:10:59
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Helen

Visst har vi haft en kanondag här uppe i Norrland i dag?!?!

Och trädgården bara tackar och bockar och växer så det knakar i solgasset!



Hoppas att det håller i sig, gärna till i slutet på oktober...



Kram

Helen

2009-05-31 @ 00:34:10
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Helen

...glömde säga: Så fina bilder!

2009-05-31 @ 00:34:45
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Victoria

Håller med dig om att det är ljuvligt ute. Niklas fick ett päronträd i fjol när han fyllde 40 år.Nu blommar det,ska bli spännande och se om det ger några päron. Fina bilder förresten.

Soliga hälsningar. Vic

2009-05-31 @ 19:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0