Se nu tittar lilla våren in igen...

Idag har det varit arbetsväder. Oj vad vi hunnit jobba ute. Beskärt äppelträden, planerat hur vi ska göra om, rensat rabatterna på baksidan, tömt -rensat och fyllt dammen mm mm. Tänk att kropps arbete kan vara så kul.;-)

Det är inte så grönt i rabatten än så länge... men oj vad det har börjat komma.

Dammen före städningen och...

..och efter. Så behagligt med vattenfallet. Det låter så behagligt.
Brukar inte alltid ha på fontänen, men nu vill man det ska vara mycket

Ett litet mini fågelbad (fjärils?) som jag inte kunde motstå på Rusta, Tror den kostade 59 eller 79 kr
När jag var och tömde "skräpet" under rabattstädningen upptäckte jag massor av solrosfrön (som varit under fågelbordet) som grott. Även en liten rabarberplanta... Kul med utekomposter. Man kan verkligen göra fynd ibland. 
Hoppas det går att ta till vara på några solrosplantor..
Fikat fick bli sittande i Hammocken maken fick . Måste bara skaffa dynor...
Sen ska vi kanske placera den bättre till... Men nu fick vi då njuta av den en stund innan ene sonen med flickvän sa åt oss att jobba så de fick sitta där....  De fick så klart sitta där en stund...Men sen fick de allt hjälpa till å´jobba:-)

Ja, det är inte lätt...kanske måste skaffa en till så alla ryms...
Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Helen

Hallå där!

Så duktiga ni har varit! En liten damm har stått högt på min önskelista i många år nu. Det är bara makens arbetsinsats som fattas....



Så fin hammock! Jag har varit allergisk mot sådana, men fick ge med mig, när min man fick en av sin arbetskompis. De är faktiskt supersköna att sitta/ligga i!



Kram

Helen

2009-05-11 @ 11:04:08
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken fin damm! Det är så rogivande med lite vatten i trädgården.

Och härligt med en hammock, det står på min önskelista :)



Kram Marie

2009-05-11 @ 19:43:08
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Erika

Ja, det är verkligen skillnad i vårt avlånga land. Det är nog det som är charmen också. Vilket fint litet fågelbad. Man kan verkligen hitta små fynd på Rusta.

Förstår att det blev "slagsmål" om hammocken, det ser väldigt skönt ut där i solen.

Ha en skön vecka

Kram Erika

2009-05-11 @ 20:57:44
URL: http://villalilja1.blogspot.com
Postat av: Maria

jag vill också ha en hammock.. det är ju helt underbart! Jag längtar tills man skaffar ett hus, då vill jag också ha en damm.... Kram kram

2009-05-12 @ 19:39:12
Postat av: karola

oj vilken fin damm...jag har precis lagt ut bilder på min badkarsdamm....:)

2009-05-14 @ 21:05:52
URL: http://alltidinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0