Gyllne morgon

Morgon stund har guld i mun, visst stämmer det!? En skön stund för sig själv innan familjen vaknar.
Var ute en sväng, härligt våraktigt väder. Doftar så gott och friskt ute, bara -2 grader så det är ljuvligt. Synd det är så disigt att man inte ser någon längre bit framför sig. En riktig mjölkdimma...

Tänkte få komma med ett middagstips. Enkelt och fantastiskt gott! 
Man tar en filé´ skär upp den som en rulltårta, fyll  med hackade soltorkade tomater, färsk basilika och god ost, (helst Västerbotten...) rulla ihop och knyt med snöre så den inte öppnar sig.
Bryn den i stekpanna, och salta/peppra, stek den sen klart i ugnen. Allt som man gör innan stekningen kan förberedas i god tid. Servera med någon form av potatis och en god sallad.
 En stor favorit här. Kommer även att vara på vårt middagsbord i kväll ;-)
Blir inte så mycket gjort annars idag. Ska vara på lasarettet och avlösa så svärmor får lite paus och sällskap.
Ska nu passa på att putsa mina köksfönster innan jag  åker, det är faktiskt mycket roligare att göra det nu när jag har så härlig fönsterputs;-P  Det är de små små detaljerna som gör det....
Städa & Dona Maison Belle Glass, fönsterputsBild lånad från Cosas då min kamera fått fötter.....
Beställde från Cosas i höstas. Har inte ångrat mig, önskar bara att prova fler produkter...
Nä, nu ska jag börja med mina morgonprojekt. Ha en underbar dag och håll en tumme för Sarah Down Finer i kväll...Även om inte låten är bäst så är hon ju så härlig;-) 
Stora varma kramar♥

Kommentarer
Postat av: Jennike

Tack för det middags tipset! Ja, visst är det vårligt ute....när jag nu tittar ut genom fönstret, kan jag se att solen försöker titta fram genom dimman! Ljuvligt.

Va du är duktig, putsa fönster...ja, det kanske är nu man skall göra det åh inte längre fram när allt annat lockar!

Hoppas det går bra för er på lassa...tänker på er. Kramar i massor.

2009-03-07 @ 09:48:16
URL: http://jenkepenke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0