Drömmar

Som "snart" blir sanning....

Förra lördagen när jag löste melodikrysset kollade jag samtidigt in på odla.nu och "råkade" beställa några fröpåsar.
Snart ska dessa påsar med frön ner i jorden och sen ska jag njuta av de underbara blommorna och grönsakerna i sommar. Brukar plocka egna frön från blommorna på hösten, men det blev jättedåligt med frön i fjol. Blomställningarna nästan ruttnade bort istället. Bara regn och kallt...
Ska som sagt FÖRSÖKA att inte ha så många krukor med ettåringar i år... Men det är svårt... Jag har en syster och en mor som också är blomtokiga så vi sätter frön och sen delar vi på det som drivits upp. Sen har vi så många plantor ändå över så vi fortsätter att plantera i varenda kruka vi kan finna i vår väg för alla runt om har ändå tagit så de har fullt i sina trädgårdar... Att vi sen dessutom aldrig kan låta bli att köpa några när vi är runt på blomstergårdar gör det hela inte bättre..... Undrar om vi någonsin lär oss? Tror faktiskt inte det.. Det är ju så härligt med blommor i stora fång.

Idag infann sig lite vårkänslor. Solen tittade fram och var underbar! Njöt av en kopp kaffe i solen och kände mig mycket lyckligt lottad att få njuta så på arbetstid;-)
Kramar♥


Kommentarer
Postat av: Milla S

Åh så härligt det låter med alla krukor och kaffe i vårsolen...

Jag längtar så till mer utomhusväder!

Ha det så gott!

Kram

2009-03-05 @ 13:34:23
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Matilda

Hej hej! Nu i veckan har vi besök av Victoria och Niklas och det är myyyyyycket trevligt med lite sällskap. Idag har vi varit i Vingåker på en outlet-affär men det blev inte så mycket fyndat. Imorgon blir det Norrköping och lite shopping kanske. Hoppas ni mår bra allihopa. Jag är numera kompis med Ante på facebook. Har han sagt det? :)

Kramar

2009-03-05 @ 20:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0