Mina fynd

Förra måndagen var jag ju på "loppis" i Hjuken som ligger några mil härifrån. Ett alltid lika roligt ställe att besöka. Vi är ett gäng som åker en gång per år. I år blev det inte en massa vaser och böcker som det vanligen brukar bli för mig... Men nog gjorde jag några fynd alltid. Inte för att jag riktigt vet vad jag ska ha det till än allt men...nog hittar jag på något;-)

Fruktknivar som är liknande jag redan har men där två gått sönder, formen som bara är så vacker, glas underlägget som jag nog ska ha en vas på...., och glaslocket som inte passade där jag tänkt det, men jag hittar nog något så småningom där det passar...


Sen hittade jag DET!

 

Det fanns även biblar från samma årtal, men jag hade tyvärr inte nog med pengar med mig...
Den här barnprediknings boken är hur mysig som helst. Skriven på gammelsvenska...
Har för mig att jag gjorde något fler fynd, men minnet......
På midsommar aftonen kommer jag att göra några fynd hoppas jag. Vi har auktion med loppis här på klubbstugan där maken är utropare... Brukar alltid hitta något som följer med hem. Jag har ju tur som får lite koll då det är jag och min syster som gör fyndlådorna och går igenom det mesta.... Ibland ska man ha lite favör...
Å´nu till något helt annat:

Visst är denna lilla ekorrunge nästan bara för söt!
"Han" kom och pratade med mig när jag var hos min mor i helgen.
Nu ska jag göra ett besök hos John Blund. Men jag hoppas ni alla har det bra. Glöm inte bort att vara rädda om varandra, säg allt det positiva ni inte sagt men tänkt. Det kan vara väldigt betydelsefullt för den du pratar med. Var helt enkelt rädda om varandra! 
Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Ida

Hejsan Bibbi!

Vet du, det du skrev hos mig var nog det finaste någon någonsin sagt/skrivit till mig. Du anar inte hur tacksam jag blev för den kommentaren. Du förgyllde just min kväll. Är alltid lika orolig för hur ni som läser ska uppfatta mig - än en gång gör självkänslan sig påmind - men din kommentar kan förhoppningsvis göra så att jag vågar slappna av.



Vad mkt fint du hittat på loppisrundan. Så perfekt det kommer bli i midsommar. Ser fram emot att se dina fynd från den auktionen.

Kramar Ida

2009-06-15 @ 23:58:59
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: Helen

Fina loppisfynd! Det är ju endast fantasin som sätter gränser för vad de kan användas till...



Vilken dröm att ha första tjing på auktionsgrejerna, rena julafton för en "sakletare"!



Ekorrar är ljuvliga, små varelser. Tyvärr ser jag aldrig några där vi bor :-(



Kramar till dig!!

2009-06-16 @ 09:56:22
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hejsan och tack för senast. Kopparna används flitigt.

Ser att du varit på loppis. Glaslocket som du skaffat kan vara till en ostkupa. Jag har ett liknande, med tillhörande fat som är jätte gammalt som jag ärvt från morfars föräldrar. Trevlig midsommar, jag hör av mig ang fotbollskorna.

2009-06-16 @ 21:09:00
Postat av: AnCa

Åh den där boken kunde gärna få flytta hem till mig, vilket fynd!!! Kul med lite annorlunda grejor=) Jag skulle gärna oxå vilja smygkika i de där fyndlådorna du pratar om.



Små ekorrungar är ju jättesöta, vi har några uppe vid torpet just nu, problemet är bara att våra hundar gärna skulle vilja sätta tänderna i dem, suck! Det vaktas och jagas under det stora trädet just nu kan jag säga! Kolla gärna in i hundbloggen så får du se! ( http://puppylove.blogg.se )



Kramis // AnCa

2009-06-16 @ 21:31:51
URL: http://nyanotta.blogspot.com/
Postat av: Milla

Då passar jag på nu att säga hur kul det är att titta in till dig och likaså att få en fråga och omtanke hur jag har det. Tack goa du!!!

Javisst är det kul med loppis och det är ju inte alltid man vet exakt vad och var man ska ha prylarna men så plötsligt en dag så faller det på plats och man är glad att man handlade med hjärtat och inte hjärnan!

Kram på dig och lycka till i fyndlådorna!

2009-06-16 @ 23:51:41
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åhh.. så härliga fynd. Boken tycker jag var lite extra. Mamma hade några riktigt gamla biblar som jag hoppas kunna få när vi gått igenom detta också (hon hade så fruktansvärt mycket böcker och pyssel att vi bara gått igenom hälften ännu, ska försöka ta ett nytt tag i sommar när vi åker dit hoppas jag). Böcker är verkligen något alldeles särskilt, i varje fall i mitt hjärta!



Var nånstans är denhär "loppisen"... skulle vilja åka dit jag också och göra lite fynd! Men kanske kan man göra fynd i morgon på klubbis (bara jag inte lyckas ropa in dedär sakerna jag skänkte... det vore ju inte så optimalt ;)



Kram Camilla

2009-06-18 @ 10:14:59
URL: http://camillawumea.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0