Å´här kommer alla känslorna...

Nä, det är lugnt Men nog har  man lyckokänslor efter en så härlig helg;-)
Jag har inte varit inomhus många minuter vilket avspeglar sig på strykhögen och de fläckiga golven... Men trevligt har jag haft;-)
I söndags skyndade vi och satt potatis hos mina föräldrar. Sen åkte jag, min syster och mor på vår återkommande morsdagstur. Blev lite ändringar då jag var på begravning i lördags, men en kortare tur i söndags var inte fel.
Blev lite inköp av blommor till krukorna på väggen samt till blomlådorna på bron.Tänkte som vanligt göra något helt nytt, men hur slutade det? Jo, pelargoner, murgröna och bacopa... 
På "Smultronstället" passade vi på att äta morsdagstårta.

Den va go`
Finns mycket trevligt på Smultronstället, denna uteplats tex skulle vara mysig att ha hemma...


Fast jag är mest ute efter en staty av något slag att ha bland rosenbuskarna... Har hittat precis vad jag söker på Blå Eld i Tavelsjö,  en Madonna som var djuriskt vacker, men jag har inte 1500 kr över till "pynt"
Hittade en mycket billigare variant i söndags, men den saknar DET...

Ska ta ett kort på Madonnan nästa gång jag åker till Tavelsjö. Ni bara kommer att älska den precis som jag:-)
Hoppas ni andra mammor hade en fin dag med mycket kärlek till er♥

Vill passa på att tipsa om en tävling. Det är DESIGNE som lottar ut en ljuslykta från Erika Tubbin
Ha det bara bäst! Kram♥

Kommentarer
Postat av: AnCa

Ska bli spännande att se dina bilder på balfin dotter sen! Nej inte blev de någon studentbal för mig heller, jag är ju oxå från "stenåldern",hi hi!!!

Men visst e det en speciell känsla att se de där "jeans-&t-shirt-människorna" uppklädda i kostym, en liten tår föll allt på min kind i ärlighetens namn...



Vilket mysigt ställe då åt din mors dags-tårta på, själv bytte jag ut tårtan mot "lyx-glass", en burk Ben&Jerrys "Fish Food" ( har du smakat den mumsiga?) i solskenet vid vårt älskade torp! Inte helt fel det heller...



Du e precis som jag, tänker att jag ska köpa lite andra blommor oxå, men sen blir det de gamla vanliga sorterna, kolla in hos mig så ser du, som följer med hem i alla fall!



Ha en bra onsdag!!!



Kramis // AnCa

2009-06-03 @ 08:21:11
URL: http://nyanotta.blogspot.com/
Postat av: Helen

Va' bra att få tips på fina utflyktsmål i Umeå med omnejd. För trots att man bor hyfsat nära, känner man inte till alla de "smultronställena" ;-) som finns där.



Visst skulle det vara bra med en enkom kassakista bara för trädgårdsinköp!? Statyer, smideslusthus och en massa nya växter skulle inhandlas i massor, eller hur?



Tack för dina snälla kommentarer inne hos mig. Blir så glad!



Kram

Helen

2009-06-03 @ 13:36:52
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-06-04 @ 21:38:39
URL: http://andligspis.blogg.se/
Postat av: Maria

Bibbi...



Vilka underbara bilder. Du är så fin.

Madonnan är vacker!!

Kram Maria

2009-06-04 @ 21:41:36
URL: http://andligspis.blogg.se/
Postat av: my

titta in i min blogg och säg vad du tycker om förslaget i senaste inlägget.



ha en bra kväll :)

2009-06-04 @ 21:49:00
URL: http://myyhedman.blogg.se/
Postat av: Milla

Vilken härlig tradition med morsdagstur! Kanske något att ta efter till kommande år...

Tack för dina snälla ord! De värmer verkligen!

Vad är det för skena du har? Kanske har du nämt det men jag inte lagt det på minnet?

Hoppas du får en fin helg till nu!

Kram

2009-06-05 @ 18:30:44
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0