Vilket väder

Ja inte är det av solen man får värme i dag inte..
Däremot av de goda bullarna och ugnsvärmen:-)


Inget vidare väder ute, vill helst bara vara inne.  Ikväll har vi tänt en brasa i kaminen och då vi var utan ström större delen av kvällen blev det några vänder Skip-Bo ;-) Ibland är det faktiskt mysigt med strömavbrott....
Sen när strömmen kom blev det "Vi hade i alla fall tur med vädret igen". Fick många glada skratt, skulle bara sett den i husvagnen...

Den här söta kakburken köpte jag på loppis vid Norrtälje. Tycker den är ur gullig. Förhoppningsvis ska jag fylla den med kakor i morgon.
Ska upp tidigt för att skjutsa ene sonen till jobbet., Så det passar bra, ska ju visst bli dåligt väder även i morgon.
           
Glas droppen och den rosa vasen köpte jag på Jussis keramik på Åland. Droppen har droppar i sig plus att den går både i blått och grönt. Ett vackert smycke till fönstret i uterummet. Den rosa skålen är från Steninge Slott och jag blev bara lite kär... Förstår inte vad jag är svag för rosa just nu....
Det roliga med vasen är att den är prickig i botten och randig upptill. Härlig och dekorativ kontrast.


Lite ljus och lite värme skulle sitta bra nu igen. Har fortfarande inte planterat klart ute... Men det känns inte så kul i detta väder. Tur det nog blir bättre om några dagar.

Men denna vackra regnmätare har trots givarens önskan fått jobba hårt senaste dagarna... Tur den är så fin att se på. Äntligen en vacker regnmätare!

Blommorna har det tungt nu. ...

Varför  tycker vi så sällan det är bra väder?

Man tycker att det antingen är för varmt

Eller för kallt

Det är för torrt

Eller för vått.

Varför inte bara gilla läget?  Det ska jag gör nu!


Har gjort Lavendelsocker i dag, ska egentligen stå minst en vecka, men jag kan inte hålla mig, ska baka Lavendelskorpor i morgon. Längtar;-)'
Sköt om er!
Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Helen

Mmm, doften av nybakade bullar...finns det någon sådan parfym, tro?



Vilka fina blommor! Hoppas att de snart får vända sina bleka ansikten mot en värmande sol!



Ja, vi klagar ofta på vädret, vi svenskar. Lagom är ju bäst, tycker vi som bor i mellanmjölkens land!



Lavendelsocker, det har jag aldrig provat på. Har du egna plantor, eller?



Ha det bäst!



Kram!



2009-07-09 @ 23:53:11
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: signe

Mums va gott m bullar och vilken härlig plåtburk, påminner mig om min mormor...tror hon hade en sån! Hoppas vädret blir bättre i helgen! Ha det bra! Kram :)

2009-07-10 @ 00:41:54
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: Jennilie

Hej söta du!

Är allt bra med dig och resten av familjen? Hälsa Melker från mig, Andreas också om han är hemma, eller ähh, hälsa alla som är hemma från mig!! =) Visst kan du väl skicka en bulle med posten till mig? Dom såg så fasligt goda ut!



Många kramar Jen.

2009-07-10 @ 17:29:15
URL: http://dayswithjen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej vännen, jasså var det strömavbrott igår kväll... varför (vi är ju inte hemma så jag vet inte)... åskar eller någon annan anledning.



Låter härligt med bullar... ska också baka när jag kommer hem tror jag. Vi fick också tända en brasa i tisdags kväll... tror att det är första gången någonsin som jag tänt en brasa i juli.



Kramar (vi kan väl ta en fika eller ett glas när vi kommer åter?!)

2009-07-10 @ 20:00:51
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hejsan!

Vad gott det såg ut med bullar, verkligen perfekt tajming att baka nu när vädret är så dystert. Håller med om att man aldrig är nöjd med vädret, bättre att försöka se det från den ljusa sidan.



Vad mysigt med lavendelsocker, har jag aldrig sett förut. Blir nog goda väldoftande skorpor.

Kram kram Ida

2009-07-10 @ 22:12:55
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0