I´m back!

Vet att jag varit lite frånvarande i veckan. Men dygnet har ju bara 24 timmar å´när man inte ens är riktigt pigg...
Men nu tror jag det har börjat vända. Blir alltid lite sjuk när jag löser Iksu kort. Allt för att jag inte ska kunna starta upp träningen direkt. Bara att gilla läget. Annars känner jag nu att det är väldigt blandade känslor i mig, vill kasta ut all jul, vill ha kvar det mysiga med slingor och stakar, vill ha "rent", vill ha lite "rörigt"...vill, vill inte osv. Tror de flesta känner lite som jag där. Det är en liten spec värme med alla julsaker ändå. Snacka om att man är ett "tviller"
Blev så sugen på en Ranunkel efter att ha läst på andantes blogg ,så jag åkte förbi Blomsterlandet en dag. Där var det REA kan man säga. Så jag blev  bla med ett gäng amaryllisar istället för Ranunklar. Men inte de vanliga röda, utan i min älsklingsfärg GRÖNA och med flikiga blad.  Så det gjorde inte så mycket att de inte hade vad jag sökte.

Det bästa är att de har alla ett "syskon" som kommer att blomma senare...

Har äntligen gjort en Hjortronpaj! God som rackarns blev den också.
Tog med den och bjöd "golv och kökspersonalen" på revyn idag. Uppskattat, kul!
Här kommer recept och bild:



Bibbis hjortronpaj
150 g smör
3/4 dl strösocker
3/4 dl marsansåspulver
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2½ dl vetemjöl
Fyllning: Hjortronsylt efter behag, 3-5 dl sylt
Gör så här:
1.Sätt ugnen på 175 grader
2. Mixa ihop alla ingredienser till degen. Tryck ut degen i en ugnsform med höga kanter ( ca 24 cm i diam)
3. Fyll formen med sylten
4 Grädda kakan mitt i ugnen ca 25 min
5 Serveras gärna ljummen med grädde eller vaniljglass. (Själv gillar jag glass bäst till)

Hoppas ni gillar den lika mycket som jag. Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0