Kvalitetstid

Man ser olika på saker ting, jag vet. Många verkar se tiden de är utan barn som sin kvalitetstid. Själv ser jag speciellt den tid jag får ägna till ett "barn" åt gången som kvalitetstid. Men all tid som är med mina barn är värdefull tid som även är fylld av stor kärlek♥
I dag har jag och andre sonen gjort middag ihop och PRATAT. Om allt och ingenting. Han frågar till råds, delar tankar och funderingar samt KRAMAS♥ Han har alltid varit den kramigaste av pojkarna, men även den "busigaste" ;-) I förra numret av Hemmets Veckotidning fanns t.o.m en notis om hans "arbetsgrupp" i skolan. Dom har som tradition att till Alla hjärtans dag göra hjärtan med text på där det står tex "Skolan vore tråkig utan dig", "du är värdefull" eller "du betyder mycket för mig" etc. Dessa lappar sätts sedan upp på de andra elevernas skåp. Visst är väl det mysigt!?

Spexare till 100%
Till sommaren tar han studenten....Han som nyss var mitt lilltroll... Varför går tiden så fort ibland....
Nu blir jag så där fjantigt rörd igen. Snyft!  Nä, nu ska jag ta undan efter vår middag, det smet han fort ifrån... Kram♥

Kommentarer
Postat av: Jennike

Jag säger bara Melle!! Ja, tänk det var inte länge sedan han sprutade med vatten slangen på mej, när jag som förälder skulle hämta Emme...det säger ju ganska mkt. om hans busighet! Kramis

2009-02-16 @ 22:08:47
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Milla of Sweden

Jag vill aldrig släppa ungarna ur boet!!!

När jennilie åkte och jobbade i Schweiz i somras grät jag ju som ett tok!!

Det finns ju inget bättre än när man är hemma tillsammans allihopa, då är man hel!

Man vill ju att de ska bli självständiga vuxna,men ändå känns det så hemskt att tiden gått så fort, studenten till sommaren, ja herregud vad jag kommer att lipa!!



Och du och Gerhard som skulle flytta in hos oss på övervåningen när barnen flyttat ut, flyttar vi till Skåne går ju de planerna i stöpet, fniss...

2009-02-17 @ 23:45:49
URL: http://millaofsweden.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja, herre gud! Melle tar studenten. Tyckte ju inte det var så länge sedan han var 13 och sprang runt och hejade i skolans låååånga korridor. Nu är han ju en ung man i sina bästa år. Och detta innebär ju att jag också har blivit (harkel) gammal.

2009-02-18 @ 20:55:18
Postat av: Jennilie

Sicken söt bild på allas våran favorit Melker!!! :)

2009-02-23 @ 14:05:09
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0