Bara en sallad

Ordet kan låta ganska trist, men det beror nog mer på vad man är van som liten.... För då var det lite gurka, mycket isbergssallad och tomatklyftor längst upp, till det serverades en rhode island dressing. Idag när man pratar sallad har det en helt annan innebörd. Det är lite frukter, tex melon, äpple, vindruvor,granatäpple, olika sorters sallad,lök, majs och gärna en vinegrette som den är blandad i. Färgsprakande och GOD! Om man sen fyller på med pasta så har man en hel middag.


Just denna sallad serverades till lördagens middag. Hade mitt hjärta Pia med familj på besök. Schlager festival och spel hela kvällen. Kampen mellan kvinna och man, Lika par leka bäst och lite kortspel. Kvällen var fulländad. Med allt skratt har jag förlängt mitt liv flera dagar på den kvällen. Tack Pia;-)
Vi satt och längtade efter sommaren och våra älskade husvagnar.... T.o.m.dottern som inte ens ville gå in i husvagnen i somras bad om att få följa med oss på en tur....? Hjälp! Blev nästan orolig...Men så klart, hon hör ju hur roligt vi har när vi är på tur;-P

Inte lika nyttigt som salladen men....absolut lika gott...
Varför ska man få dåligt samvete så fort man ätit och druckit gott en helg? Så dumt! Visst bör man få njuta av det goda i "lagoma" mängder?  Men jag tror det får bli ett extra pass på Iksu i veckan....
Nu är det bara 4 veckor till min Miamajsa kommer upp och hälsar på från storstan. LÄNGTAR!
Typiskt nog sammanfaller det just med en Ikearesa:-( Men hon vill ju hinna umgås med fler än mig, så de får träffa henne då. Dagarna innan är hon MIN!
Nu är det Simon & Thomas på tv´n så jag ska skynda mig att titta. Love detta program♥
Stora kramen på er♥

Kommentarer
Postat av: saravillfara

Åh, vilken sallad!! Den hade jag gärna haft ståendes på vårt middagsbord, den ser jättegod ut!

2009-02-23 @ 22:41:03
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Milla S

Åh det är riktigt gott med "bara" en sallad och denna ser ju så himla god ut... Granatäpple har jag inte ätit på flera år...

Missade Simon och Thomas tyvärr... men det går väl förhoppningsvis i repris!

Hade gärna suttit i din feng shui-trädgård och druckit kaffe, luktat på alla lättskötta blommor och följt prismorna... Man tror knappt det är sant att vi har den ljuvliga årstiden framför oss!

Vilken härlig relation ni verkar ha du och din son! Ja tiden går så fort så det är verkligen kvalitetstid att vara tillsammans!

Ha en bra vecka och ladda inför sportlovsveckan som snart stundar för er där uppe!

Kram

2009-02-23 @ 22:51:35
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0