Vårstädning

Här skuras och fejas idag. Njuter av mitt eget sällskap en stund med en cd-bok på hög volym. Vårgardinerna på plats, det blev med vit bakgrund....;-P

Vårgardinerna är kanske lite väl färggranna, men jag tycker dom passar in bra i allt det ljusa. En vårlig känsla.

Har bla passat på att dammsuga ur kryddlådan och bara måste få visa denna underbara ide. När jag gjorde om i köket beställde jag en spec lådinsats  för mina kryddor, då jag hör och häpna - inte är så förtjust i Ikeas lösning...


Denna modell rymmer många olika burkar och det är en underbar översikt.

Nu ska jag experimentera med ett städtips från "Rent hus". Det är ju ingen angenäm doft som spirar runt kattoaletten... Läste att man ska blanda 8 msk bakpulver med 3 droppar doftolja och ställa där odören är. Ska prova detta nu och återkommer med utvärderingen.
Ha det så härligt i helgen! Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Jennike

Vilka fina gardiner!! Själv håller jag på att sy Emmes kreation till "MelodiFestivalen", jag hoppas bara att jag lyckas få till det så bra som hon vill...för jag har ju lovat! (Det är bara det att jag är ingen sömmerska) Kram på dej.

2009-04-04 @ 15:43:37
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Milla of Sweden

hrmmm...vågar knappt tala om att jag hastigt bestämt mig för att åka till Simrishamn i morgon för att ha försäljning under påsken....

INTE såplanerat som du förstår....

Men jag längtar efter våren!!!!

Nu förenar jag ju nytta med nöje!

Jag får ju hjälp där nere så det ska nog gå bra, jag har drömt om att tillbringa påsken där nere i många år, så nu var det dags!

Det blir nog skönt för Andreas och hans släkt i Tärna, de flesta påskhelger då vi varit i fjällen har jag ju varit SUR över att sitta på ett snöigt fjäll då jag vet att det är vår och blommor söderut...Nu slipper ju de mitt gnäll och vi kan alla vara nöjda!



Vita gardinen var ett klokt beslut!



Kramis!

2009-04-05 @ 09:05:42
URL: http://millaofsweden.blogg.se/
Postat av: Milla S

Åhh, den utvärderingen väntar jag med spänning på!

Så härligt det lät med vårstädning! Riktigt våriga gardiner!!

Har tänkt köpa de där kryddinsatserna på Ikea men jag kanske inte ska det? Är de inte bra?

Kram

2009-04-06 @ 09:49:40
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Maria

Det blev supersnyggt med vitt bakokm! Mycket bra val! Solen har lyst hela dagen, jobbar för fullt för att bli brun!:) På onsdag åker vi upp till vintern igen... huvva! Hoppas solen lyser där också! Puss

2009-04-06 @ 18:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0