Med dörren på glänt


En sån underbar början på april! Hade lyxen att sluta tidigt så jag skyndade hem, öppnade upp alla dörrar (dock skyndade jag mig att stänga den på skuggsidan...) SÅ LJUVLIGT! Känner fortfarande doften av vår i köket...Om det nu inte är från något av de doft ljus jag inhandlade på Ikea i söndags....
För handlade, det gjorde jag:-) Men bara smått och gott. Trevligt var det och nu har jag lite nytt och fint att se på.
  
Några av de billigaste med mest kära inköpen. :-)

Tänk att man kan bli så "fnoskig" av att åka iväg på en affär. Undrar om man skulle vara likadan om vi hade Ikea på närmare håll? Jag kan ju knappt åka förbi en Ikea om jag är på semester utan måste in och kolla. Inte springer jag på butikerna i stan lika frenetiskt. . . Hur är det för er sombor i närheten av imperiet, springer ni som yra höns så ofta ni kan för att köpa värmeljus och små krafs?  Skulle vara kul att veta.

Lördagen tillbringade jag i goda vänners lag.Först samlades vi ett gäng och hade grillunch. Tyvärr hade solen tagit ledigt mitt över dagen.

Därefter kom familjen Isaksson/Gustavsson på eftermiddags kaffe. ÄNTLIGEN fick vi till det ;-  Det var nog bara för att hon lyckats tappa ett betong fågelbad över sin fot så hon går med kryckor. Nu kan hon inte flänga runt så mycket utan får ta det lugn, om hon nu vet hur man gör....
Kvällen avslutades med kära vänner/ kolleger(även föredetta).Vi bakade pizza och surrade och surrade och surrade. Djuriskt trevligt!
Pizzabagaren Maria  

Mys och njam! Ingen pizza är så god som den som bakas på hälla.
Nog är man otroligt rik ändå med så många underbara människor runt om sig. Tack för allt fint jag fått uppleva senaste veckan.
♥ Stora varma kramar♥

Kommentarer
Postat av: Jennike

Tack själv allra underbaraste DU!! Kramis

2009-04-01 @ 23:10:29
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej på dig du! Eftersom vi nu bara har 10 mil till IKEA så tycker man ju att vi borde vara där oftare men eftersom jag råkar bo med en som hatar att gå på IKEA så blir det väldigt sällan vi är där. Det han inte tycks förstå är ju om vi åker dit oftare behöver man inte gå så länge varje gång... ;)

2009-04-02 @ 10:21:27
Postat av: Milla S

Ja, tänk när jag låg som sjukast så var det viktigaste för mig här i livet just andra människor!



Här har du ett Ikeafreak till! Har ca 7 mil dit idag och jag kan inte åka förbi utan att vilja stanna. Familjen bävar för hur det blir om ett år då det byggs ett Ikeavaruhus endast 10 MINUTERS bilresa ifrån oss... hi hi hi... UNDERBART!!!



Fortsätt njut av din vecka och dina nya inköp!!!

Kram

2009-04-02 @ 23:29:01
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0