Härliga Höst!

Vilken härlig dag! Hade tur och slutade relativt tidigt idag, så jag bokade tid med maken halv 4. Vi for till skogs och hade en otrolig tur med vår svamplycka idag. På en dryg timma plockade vi en ganska stor korg full samt maken fick ta av sig sin jacka för att bara resten av svamparna... Det tog ca 4 timmar att rensa.... Men härligt! Nu ligger det sex stora brickor fulla med riven samt hel svamp på torkning vid kaminen

.
En liten liten del av det vi fann i en pasta tallrik från www.millaofsweden.se

Blev hungriga av vara i skogen, men som tur ar hade jag kollat in www.alltommat.se redan i helgen och hittat ett recept på Tacogratäng med filé Blev supergott!
Har upptäckt att det bästa med internet nog är alla recept jag kan titta efter. Trots att jag har hyllmeter efter hyllmeter med receptböcker och överfyllda recept pärmar verkar jag aldrig få nog. Om jag åtminstone följde recepten....
Nä, nu är det dags att förbereda morgondagen. Börjar redan 06.15 och ska vara ute i skogen med barngruppen i stort sett hela dagen. Blir ingen svampplockning, men grillning till lunch är inte helt fel det heller. Hoppas bara vi får uppehåll när vi ska grilla. Men jag tror på en härligt solig dag i morgon. Go´natt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0