Dagens middag

Bara måste dela med mig av detta recept. Hela familjen är ense i att det är något av det godaste jag brukar göra.
 I o för sig säger dom det om nästan all mat  jag gör men....Här är receptet!

Västerbottenost och bacon fylld filé ca 4 port
1 paket bacon
1 dl västerbottenost (går säkert bra även med annan)
en ca 500g fläskfile
smör till stekning

Tomatsås
1 gul lök
1 vitlöks klyfta
1 frp krossade tomater
½ dl vitt vin
1 msk flytande honung
salt, peppar
2 tsk torkadbasilika

Så här gör du:
Knaperstek ett paket bacon och blanda sen med osten
Skär filen som "en rulltårta" och fyll med osten och bacon, rulla ihop
(och knyt gärna ihop med steksnöre eller använd tandpetare för att hålla ihop)
Lägg file´n i ugnsform.
Låt vila en liten stund medan du börjar med tomatsåsen:
Hacka den gula och vita löken
lägg i panna med de krossade tomaterna och vinet
låt koka ihop ca 20 min

Passa nu på att ställa in formen med filen i 175* ca 15 min för att stekas klart

Smaka av tomatsåsen med honung, salt och peppar

Skär den färdiga filen i skivor och servera med tomatsåsen och nykokt pasta
Strö gärna över färsk basilika
 
SMAKLIG MÅ

Kommentarer
Postat av: Maria

Va härligt att du oxå har en blogg!:) Saknar dig och din goda mat! PUss puss

2008-10-13 @ 17:18:23
URL: http://miamajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0