Allhelgona..

..en härlig helg.  Visst, jag är lite kinky, men att gå och "prata" med "de sina" man har mist  blir extra starkt under just denna helg. Det är lite magiskt.... Jag är ju som jag blev, så jag njuter av att få känna mig "nära" de som gått vidare. Men finns det något så vackert som kyrkogårdar under Allhelgona? Alla dessa ljus. Man står och tittar å´ tårarna bara trillar av rörelse över alla känslor.

Kanske inte syns så bra .en det var så vackert..

 
Mitt eget lilla "altare".

Under söndagen fick vi några besök, bla en vän som opererat mot sin parkinson. Så underbart att se hur pigg och glad någon kan bli så fort. Måste vara en otrolig känsla att besöka vänner på nytt utan känslan av oro. Blev så glad för hans skull. Ett nytt liv återkommer.
Sen kom familjen Forsgren på besök. De har inte varit till oss på nästan 2 år. Vi har träffats, date´at ute med husvagnarna och hos dem. Men det har aldrig passat när de har varit på väg hit. KUL att det blev av!
Ikväll var jag och far och besökte faster Rut på geriatriken. Kul att se att hon ser piggare ut för varje gång.Hon är ju en krutgumma! Sen blev det ett besök hos syster Yster på kirurgen, hon var inte så värst mycket piggare... Önskar jag kunde göra något för henne... Inte lätt när man är sjuk....  Livet är inte alltid gott mot en....Men på något vis brukar det ändå alltid bli bra till slut. Vägarna är bara lite krångliga....
I morgon kommer Andreas och Emilie hem. Ante har inte varit hemma sen midsommar.... Längtar efter att krama om honom.:-) Har inte gjort det sen vi var på besök i juli.  Blev ganska full i skratt när jag kollade in Emilies blogg, hon hade skrivit från Norge att hon saknade mamma.....eller om det var maten... De barna de barna.... Ingen kärlek är större än kärleken till dem. Men jag måste erkänna att denna helg har jag njutit. En hel helg utan barn.... Bara jag och maken som fått rå oss själva..... UNDERBART! Men skulle det vara oftare skulle ja säkert klaga....
Nu ska jag ta undan efter middagen, idag blev det Potatisragu med kassler och en god sallad. Lätt och självgående.
Sen blir det Poirot, om nu inte maken får rätt och jag istället kommer att vara i drömmarnas land :-P
Massor av kramar

Kommentarer
Postat av: Jennike

Ja, förstår att det varit mysigt utan barnler, men nog är det ändå allra skönast att vara alla samlade!! Nu ska jag göra en tidig kväll, lägga mej och läsa. Ses imorgon. Kram Kram

2008-11-02 @ 21:14:16
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej du!

Hoppas att allt är bra med er alla och att Viking har kommit hem. Jag har letat efter någon uppdatering om honom men inte hittat.

Kram från Barbamamma

2008-11-06 @ 22:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0