Dan före dan före dan före.....

Ja, nu är det bara 6 dagar kvar.... Men jag fick mig som en stor julklapp
redan i dag. Blir ledig i två veckor!!!
I morgon 17.30 går jag på ledigt och är inte åter fören 5 januari! Underbart!!!
Har verkligen myst i kväll. Skickade iväg julkorten, som vanligt för sent,
 så maken muttrade rejält när han betalade fullt porto...
Det är ju inte heller så billigt med alla kort till utlandet...
 Men visst är det så att det är bättre sent än aldrig?
Satt tisdagkväll/natt och onsdag kväll och gjorde dem klar.
 Emilie var ju "som tur" hemma
och sjuk så hon kunde sitta uppe med mig;-P
Inte blev de så fina som jag tänkt mig, inga distans kuddar
och inga snögubbar.
 Men gjorda medmycket kärlek och glädje:-)
Det var väldigt roligt att göra dem.
Hoppas nu bara det blir roligt att få dem också.


Några exempel



Fick även min första julklapp i går. Maria skickade en underbar disktrasa som jag kommer att använda
med stor glädje.Tänk vad jag ska tänka mycket på henne nu varje gång jag använder den:-)


Visst är den underbart söt!
Annars har jag i kväll gjort mint tryfflar som jag ska ha med
 till en glöggfest i morgon kväll samt saffransskorpor
som är helt otroligt goda!
Har fått smaka dem av Eva som
tagit med till skolan och bjudit .
REKOMENDERAR!
Men även mintchoklad tryffeln är helt fantastisk så kommer här receptet:



MINTCHOKLADTRYFFEL
ca 30 tryfflar
250 g 70% choklad
1,5 dl vispgrädde
2 msk honung
1 msk smör
1 nypa fling salt
några droppar pepparmynts olja
florsocker till rullning

GÖR SÅ HÄR:
1, Hacka chokladen fint i mixer
2, Koka upp grädden och honungen och häll den över chokladen
under mixning, till sätt salt och smör, mixa ordentligt.
3 Smaksätt med pepparmyntsolja efter smak, ca 6 droppar, mixa
4, Häll över choklad smeten i en plastlåda och låt stå svalt  och
låt stelnai ca 3 timmar
5, Rulla chokladen till kulor och rulla dem i florsocker
Njut!
Nu ska jag snart hitta sängen, ska bara....
Jag vet, jag är en riktig Alfons Åberg.
 Men det är så härligt att få stöka på när man är ensam
 uppe och får dona ifred.
Stor kram!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0