Fredagskram

Börjar med att skicka en stor varm fredagskram till alla underbara människor♥
Tack för att ni finns och förgyller alla dagar. Ingen nämnd och ingen glömd!



Ja, som synes så jobbar vi på här hemma. Gubben bytte tak på altanen förra veckan. Just som jag tagit bilden började det sippra från regnet... Tur nog hade jag sett molnenen och skyndat mig fram med en massa duschdraperier:-) Nu är det i stort sett helt tömt, (hur han nu kunde komma på att börja riva innan...) och ene sonen har målat ett varv inne på panelen. Ska bli underbart med ett ljusare uterum. Vill ha det vitt, vitt, vitt!
Passar nog på att göra en riktig utrensning också.... Smida medans järnet är varmt:-)

Hoppas verkligen vi ska hinna få klart innan midsommar.... Håll en tumme:-)



Visst är Körsbärsplommonträdet underbart!
Har fått njuta av det en dryg vecka, men nu är det över....:-(


Tur jag har dessa ljuva bilder, kan nästan känna doften....

Igår hade vi sommarfest med barnen och föräldrarna på en badstrand i närheten. Underbart väder med strålande sol och värme. Många barn badade, huvva! För vattnet var verkligen inte varmt... Själv vill jag helst ha minst 26 grader för att hoppa i ...

Vi på jobbet fick en underbar gåva av föräldrarna.
Tusen tack, ni är ju bara så underbara!



Ser verkligen fram emot det, ska bli en fantastisk och lärorik kväll:-)

Gruvar nu för sista arbetsveckan...jag tycker det är jobbigt när barnen slutar...gråter floder när jag "kramar av dem". Ändå finns de ju nära och man träffar dem lite nu och då. Förstår inte varför jag ska vara så "blödig"...

Vi hade föresten en jättetrevlig tur med studiebesöken på Emilia öst/väst och Stella Nova. Tänk så kul det vore om arbetslagen kunde åka iväg så här varje år. Bra för arbetsgruppen. Man får ju även så mycket med hem i bagaget till barnen på jobbet...:-)
Ikväll ska vi också ut med jobbet, men nu är det den årliga sommarmiddagen för hela rektorsområdet. Italiens buffé :-) Mmmm!

Nä, nu ska här fortsätta jobbas.
Hoppas ni har det gott!

Stora varma kramen♥

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, lite ivrig att börja riva taket...

Kanske åker jag uppåt en sväng i sommar, kul att se det "nya" uterummet då! Bjuder härmed in mig själv på ett glas vitt då haha!!

Åh vad jag saknar blommande fruktträd, det är det vackraste som finns!

Här har det ju blommat ut sedan länge, men nu blommar rosorna i stället, inte fy skam det heller!



Hälsa övrig familj och skicka kramar!

Önskar du var här nu, då skulle vi ta en kaffe i pergolan!

2012-06-15 @ 11:08:32
URL: http://rufftochsott.blogspot.com
Postat av: Camilla

Låter som ni fick en härlig sommaravslutning (saknar det lite måste jag säga då det inte blir samma sak när de går ut skolan), men oj så rörd jag blev under skolavslutningen med barnens fina dikter och skönsång, det rullade en och annan tår.. (jag är inte van att bli så rörd av sånna saker... men har blivit med ålder... eller är det barnens "fel" ;-)



Härligt med ny altan, det är verkligen guld värt när sommarkvällarna inte verkar bli varmare än såhär. Känns lite märkligt att det redan är midsommar och sommaren har inte ens kommit igång riktigt.



Hoppas det blir klart till midsommar... hoppas också det blir fint på klubbis, det brukar ju vara det!



Kramen

2012-06-15 @ 11:22:43
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: fia

Nä men hej . jag svimmade inte men blev riktigt glad.

Jag vaknade i morse och tänkte om jag skulle maila dig och se hur det stod till.

Vart lite orolig att det hänt någe.

västanbäck vart ligger det???Låter spännande .

Just nu har vi bokat i gnalöv vart det nu ligger.

Hm vertifieringar?? har jag det på min blogg??? hm det vill jag ju inte ha .

kram. Ps mysigt med husvagn . hoppas på att ha en nästa sommar vi med.

2012-06-16 @ 11:45:55
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Oj vad ni fixar och donar, kul!

Fin altanen lär bli...

Kul att gå ut och göra saker tillsammans med arbetslaget, det gynnar!

Önskar allt gott och lycka till med fixet av altan,

kram Sussi

2012-06-16 @ 17:41:35
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hallå där !

Så himla vackert det blommar hos er !

Körsbärsplommon, det låter spännande, och det verkar som ni får många med tanke på blomningen !

Tänk vad det byggs och fejas den här tiden på året.

- Sjukt egentligen...För man borde bara sitta och njuta och pilla lite med tårna istället.

Men näe nu ska man hinna med massor men projekt som man tänkt ut under vinterhalvåret.

- Superkul att få gå örtagårdsvandring med denna duktiga kvinna. har hört henne på radion och hon kan verkligen massor om växter. - Du får dela med dej av några tips sen ;)

Ha det gott och sköt om dej, och kom i håg att inte klia på myggbetten !

Kram Anneli ♥

2012-06-16 @ 20:33:23
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Stina Andersson Lundström

Åh, nu blev jag också taggad på att fixa i uterummet! Dock är det nog inte lika lätt att få med sig gubben på tåget. Jag gruvar inför denna gråtarvecka som det kommer att bli på jobbet. Men ser samtidigt fram emot en lång och härlig semester. Ha det gott fina du! Kramen/Stina

2012-06-17 @ 12:00:40
Postat av: Anneli

Hej vännen !

Vill önska dej och din familj en härlig midsommarhelg!

Varmaste kramar från mej ♥

Anneli

2012-06-21 @ 18:34:50
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: millandante

Finaste Bibbi... jag tror att du är vad man brukar säga "rätt man på rätt plats" Du verkar ha en så fin relation till barnen och ditt arbete:)

Hoppas ni hann färdigt, och har njutit av fint uterum i midsommar!!!

Läser ikapp ( har varit mycket jobb en tid) och förstår omställningen och alla känslor som uppstår när det blir förändringar... mammahjärtat får jobba lite extra... kram.



Jisses så länge ni hade snö i år...! Och nu har trädet redan blommat... Underbart ÄR kort...

Varmaste kramen du fina

2012-06-24 @ 10:42:58
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: fia

Härligt ett nytt tak och om målat och fint . Så underbart träd som blommar så vackert.

Jag hoppas ni fick en underbar midsommar .

kramar .

2012-06-25 @ 08:01:13
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hann ni färdigt till midsommar? ;0)

2012-06-25 @ 19:16:40
URL: http://yvoeri.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Ja nog rinner tide iväg fort...

Förstår att du saknar din altan, men tänk på mig...andra sommaren helt utan!!! ;)

Vad var det du gjorde först på midsommar? Typ på en klubb eller?

Sen var det ju en fin tradition :)

Vi brukar fara och besöka olika typer av firanden från norr till söder, fast i år blev det fiske.

Ha en fin vecka!

Sem snart eller?

Kram Sussi

2012-06-27 @ 23:01:44
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Hoppas din sommar är toppen och att du var det bara underbart!

Kram Sussi

2012-07-08 @ 08:40:40
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Annika Nilsson Tenghall

Hoppas ni hade trevligt på örtagårdsvandringen - jag var sugen på att hänga med såklart men det var så mycket annat... Du får hålla en minikurs för mig och tjejerna ;-) Men NU har du väl i alla fall badat? Vi hann med en hel massa badande förra veckan då det var varmt och vi hade mormor och morfar på besök!

/Annika

2012-07-12 @ 23:23:50
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com
Postat av: fia

Hoppas din sommar har vart bra och att solen har lyst barmhärtigt över er.

kram.

2012-08-14 @ 09:08:03
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Hoppas sommaren varit toppen, vädret till trots...
Kram Sussi

2012-08-27 @ 22:06:07
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Anneli

Hej vännen hoppas allt är bra med er !
Hörde vad som hade hänt med sonen...Tur att det inte blev värre nog hade han en himla otur :(
Sommaren blev som vanligt alldeles för kort och det känns som man redan glömt vad man har gjort...
Nu är det riktig höstruskigt och det enda som kan lysa upp tillvaron är min lilla hjärtevärmare Meja och att hockeyn börjar om två veckor ;)
Ha det gott och sköt om dej !
Varmaste kramar från mej / Anneli

2012-09-01 @ 19:31:41
Postat av: Anneli

Hallå där Bibbi!
Ville skicka en STOR julkram till dej och hoppas att ni får en mysig Jul !
Sköt om dej ♥
Anneli
( Här är gudagott att vara!)

2012-12-21 @ 10:55:11
Postat av: AnCa

Hej du fina! Ville bara titta i o önska Dig en god fortsättning på det nya året. Saknar ditt bloggande o dina fina kommentarer inne hos mig...

Stoooor kram till Dig från mig!

2013-01-06 @ 22:59:01
URL: http://nyanotta.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0