På rätt väg:-)


Först av allt:TACK!!! Så många varma hälsningar, tankar, kramar, kort, hjälp, mail, sms, vackra blommor och teckningar mm jag fått ta emot de senaste veckorna. Det har verkligen betytt mycket för mig.

Trots att mitt humör ofta påminner om det vanligaste vädret just nu, så börjar det kännas bättre. Som tur är behövs ingen operation:-) Det känns bara så skönt. Men fy så svårt det är att fatta att man inte kan det man vill! Kan inte använda höger i stort sett och vänster har jag ju ett 12% handikapp i redan...men det går. Man får ta en dag i taget. Jobbigare har varit att ta in att dottern har fått livmoderhalscancer... Man vill verkligen inte att ens barn ska behöva uppleva något sådant. Inte någon tråkig sjukdom eller olycka alls! Det positiva är att det inte är dödligt och att hon får fantastisk hjälp av kunnig personal. Det negativa är allt hon måste utstå. Men som jag sa till henne, vilken tur den sitter i livmodern och inte i hjärnan.....

För att inte bli tokig har jag försökt göra något ibland iallafall;-P Men aldrig har det tagit så lång tid att skära äpplen i bitar. Ha ha, oj vad jag fick kämpa. Men nu är en laddning äppelmust på gång i köket. Söte Melker kom hem i fredags och hjälpte mig koppla in internet igen och plocka in äpplerna. Det är tur man har snälla människor runt om som ställer upp när det krisar.


Har ni provat dessa? Det är plommon som ser ut som körsbär:-) Körsbärsplommon stod det på etiketten när vi köpte trädet. Maken gillar dem skarpt. Tycker de är söta och på våren när trädet blommar är det helt underbart!

Ska nu vila upp mig så jag kan titta in hos er övriga och se hur ni har det.

Sköt om er!
Stor varm kram♥

Kommentarer
Postat av: millandante

Det sista kunde jag inte läsa, jag är kvar hos din dotter... tårarna rinner, samtidigt som jag är tacksam över att hon verkar vara i goda händer. Och jag hör i dina ord den varma starka mamma som finns hos henne. STOR KRAM till er båda!



Jag skulle ju kommentera grannfruns besök i morse, och nu slår det mig igen hur livet verkligen är just de små sakerna.

SÅ skönt att du slapp operation Bibbi!! Det är skruttigt när det är skruttigt, men bara det går åt rätt håll så!

Sköt om dig nu och krama dottern en gång till!!



KRAM

2011-09-15 @ 10:42:17
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: ♥ EVA ♥

Men åh så tråkigt med din dotter ! Vet ju hur det är att leva med cancer då jag gjort det i 9 år nu...men det går och man funkar och vissa dar tänker jag faktiskt inte på det :)



Hoppas du snart är bättre vännen och kan få börja köra igen...och tack för alla dina kommentarer...hihi !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-09-15 @ 13:09:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anneli

Att ha det jobbigt själv är ju ingenting mot när ens barn eller barnbarn blir drabbade. - Det enda man kan göra är ju att stödja och finnas till.

- Du verkar vara en kämpe och en bra förebild ...Jag håller tummarna att det ska vända så livet blir en aning lättare för er !

- Körbärsplommon har jag aldrig smakat, det låter spännande ! Trivs i zon V eller hur ? Jo det blir mycket med äpplen just nu och tomater och ...squash ;) ! Affären Spets och Ting säljer inte bara kläder utan mest inredningsgrejer. - Finns på Nygatan 33 och när man kommer in där så drabbas man alltid av ett enormt HA-begär...så nu har jag varnat dej ;) !

Skickar kramar till dej och din dotter !!

Sköt om er / Anneli

2011-09-15 @ 14:13:46
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Glömde att jag skulle gratulera dej till en inteligent make med mycket gott omdöme ! - Vad hans stackars bror yrar om vet jag inte...men det är ju höst och som alltid vissnar löven...:)

Anneli

2011-09-15 @ 14:50:35
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com
Postat av: Victoria

2011-09-15 @ 19:07:05
URL: http://walkon
Postat av: Pilgården-Susanne

Oh! Vad jobbbigt du har det. Var inne o läste på din blogg i morse men hann inte skriva. Hoppas du snart mår bättre. Jag packar upp varor för fulla muggar så snart får vi nog bygga ut butiken ;) Det har varit några lugnare veckor men nu börjar kunderna komma tillbaks vilket ju är toppenkul.

Krya på dig nu!

Kraaam Susanne

2011-09-15 @ 21:35:54
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åhh så skönt att höra att du är på bättringsvägen och jag tänker verkligen på dottern din, ge henne en styrkekram från mig om du träffar henne innan jag gör det. Ni är så fina allihopa i din fina familj, så det är så tråkigt att sånt här händer. Kram till er alla!

Och ta vara på de små stunderna och varandra!

2011-09-16 @ 14:52:58
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Men fy vilken tuff tid du har... Vilka prövningar! Skönt att läsa att du är på bättringsvägen, slipper operation och tänker så positivt. Men dottern, hemska tider... Men du får det ändå att låta som en positiv prognos. Hoppas allt bara går så bra för henne som det bara kan gå! Och att ni nu går mot ljusare tider igen.

Tack rara du för de fina kommentarerna hos mig. Jag blir så glad :)

Kram Sussi

2011-09-16 @ 14:56:26
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Lotta

Varmaste kramar med förhoppning om allt går åt rätt håll !

Men du verkar ha så positiv inställning , så redan där är hälften vunnet !

Lot´s of Love/Lotta

2011-09-16 @ 23:23:14
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

2011-09-17 @ 18:47:56
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Helen

Nej, men vad är det jag läser??!! Som det är sagt, så kommer inte en olycka ensam, tydligen. Åhh, jag som går och klagar för att Mimmi ska åka till Norge...hon är i alla fall frisk, och efter att ha läst om din dotter, så ska jag absolut inte klaga. Skickar massor med styrkekramar till E och till dig! Ni har varandra och allt kommer att gå bra, det känner jag på mig!

Jag tänker på er!!

2011-09-19 @ 15:44:24
URL: http://madamerouge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0