Försmak



Mmmmm  Älskar detta doftljus:-)
Tänder det och lyssnar på några av mina favoritljulskivor


Förstår inte...saknar EMD's julskiva....försvann när en"annan" flyttade till stan Ha ha ;-P

Passar på att baka lite idag. Har gjort klart degarna som ska stå och vila till morgondagen. Tex skurna pepparkakor. Gissa om det luktar gott från kryddorna:-)
Känns lite lyx då jag kör degarna i matberedaren i år. Snacka om kraft och tidsbesparande.
Men lite konstigt känns det allt...


Nu ska jag ha kaffepaus och lösa melodikrysset innan jag forstsätter med nya degar.
Har någon föresten provat lussebullar med vitchoklad? Hör det pratas om det och jag är så nyfiken på att prova...


Ha en underbar lördag med massa mys och bus!

♥Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej du flitiga kvinna !

- Storbak i dag ...vilken energi, kan du skicka hit lite av den varan !

Och redan nu har du drabbats av julstämning, med hjälp av dofter och musik ! - Skicka med lite sånt också ... ;)

- För några timmar sen kom några snöflingor, vilket gjorde mej barnsligt lycklig, och dessutom kom min far med ett par gamla skidor som jag tiggt mej till, och som jag skulle ha i hallen ...

Du kan ju gissa vad min far tyckte om det ... ;D

Ha det gott ock sköt om dej ! ♥

Kram Anneli

2011-11-19 @ 14:57:04
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com
Postat av: Helen

Ja, du är så duktig på att baka, själv har jag bara kommit så långt som till funderingar att frosta av frysen INFÖR det kommande julbaket...

Åh, så du har börjat spela julsånger?! Det är nog mitt bästa tips för att komma i julstämning. Måste skaffa Bublé's skiva, vilken sammetsröst den mannen har!! Och så hoppas jag att jag hittar igen EMD's cd från i fjol...

Stor kram!!

2011-11-19 @ 23:04:16
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Mmm det doftar gott ända hit...vad avis jag blir på din mysdag ;) själv städade jag pannrummet :(

Vad nyfiken jag blev på ljuset, vart köper man såna? Har aldrig sett/eller tänkt på, nu vill jag ju också ha!!!

Har aldrig provat lussebullar med vit choklad, men det lät himmelskt!

Tack rara du för ett så gott inlägg till frukost!

Lycka till med fortsatta baket,

Kramar Sussi

2011-11-20 @ 07:37:03
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Bra att veta att du håller ett öga på mig ifall jag skulle få storhetsvansinne...Gubben är en aning orolig eftersom jag köpt en mascara och ett par nya skor!!Haaa!!Men jag kan ju inte ha foppatofflor på mig alla dygnets timmar,eller hur?



PS Skurna pepparkakor blir det även här!



Bamsekram till dig du goa!

2011-11-20 @ 07:38:09
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mm... visst doftar det underbart när man gör degen till pepparkakor... ska nog göra min också... det får bli någon kväll i veckan vi bakar pepparkakor, helgerna räcker inte riktigt till. Jag har två tjänsteresor kvar innan jul också och maken har en inplanerad, så det blir lite snålt om tid av den anledningen också.



I helgen var vi och bakade tunnbröd i bagarstugan och det gick som tåget trots att det var ett tag sedan jag bakade. Min älskade dotter visade sig vara en fena på att kavla, runt och fint blev det också, jag var riktigt imponerad. Sonen tog på sig uppgiften att sopa och skära kakorna efter gräddning och maken gräddade... så det blev en riktig fabrik. Och oj så gott det blev, man borde baka oftare!

Kram

2011-11-21 @ 09:00:52
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Åh ett sånt doft ljus ska jag ut i handeln och leta!

Idag ska jag också förhoppningsvis lyssna på julskivor och göra nåt juligt efter jobbet...

Blev så sugen efter ditt inlägg.

Kram Sussi

2011-11-21 @ 15:39:52
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: fia

Så mysigt du ska ha det och det är ju så avslapnande att göra så ibland .

Känner julmyset hur det sprider sig på din fina blogg.

kram .

2011-11-22 @ 09:00:57
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Camilla/Rufft och Sött

Hej du fina!

Hoppas bakandet gick bra, skulle inte tacka nej till skurna pepparkakor och en kopp kaffe nu!

Jag ska försöka få till lite mys i helgen, vi hade tänkt ha lite glöggmingel men är lite för trött känner jag.

Ha en fin vecka!

Kramar!

2011-11-23 @ 10:54:57
URL: http://rufftochsott.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Fin andra advent till dig, hoppas det vart gott och mysigt i bagarstuga!

Kram Sussi

2011-12-04 @ 14:45:26
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0