Så var det över för denna gång

Nu är vi alla ett år äldre och kanske även lite klokare;)
Nu gäller det bara att försöka motionera bort en veckas tårt och kakätande...

Ja, det blev ju inte bara kakor och gräddtårtor. Vi bröt av med lite smörgåstårtor också:)

Det är så härligt nu när man faktiskt märker att snön försvinner. Blev ju lite orolig till valborg när jag tittade ut på närmare 1 dm nysnö på morgonen...

Som tur är så ser det inte likadant ut idag:P

Nu kan man till och med finna lite spirande i rabatterna

LYCKA! Gissa om jag längtar efter att gräva i rabatterna:)


För två veckor sen gick folk över isen på denna sjö... Blir lika fascinerad varje gång allt går så fort.
 
Kanske jag tjatar om våren men... Jag längtar ju så djuriskt efter värme och sol:P
Tänk så härligt när jag kan hänga undan täckjackorna.
 
Nu ska jag tjata om något annat. Får du en kallelse till mammografin, TA CHANSEN!
Jag hade tur och fick ett brev att allt såg bra ut och att jag får komma igen om ca två år. Men två av mina vänner hade inte samma svar i kuvertet.. Inga knölar kändes, men bilder och sedan provtagning visade på elaka tumörer...
Tack gode gud för mammografi!Se hela bilden 









Kläm och känn varje månad,
men glöm inte att gå på mammografin!





Mina egna handikapp känns ganska fjompiga i dessa sammanhang....

Skickar en extra kram till MadameRouge i dag;) Vi träffades via fotbollen i söndags. En mysig tjej som verkligen kommit att stå mig nära. Kul!

                                                 Ha det gott och sköt om er!
                                                       ~*~Kramar~*~
                                      

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Oj vad ni måste ha festat! Hade du bakat och fixat allt, även smörgåstårtorna?

Du skrev att du stoppat choklad i drömmar, hur då?? Låter spännande tycker jag, trots att jag är rätt dålig på att baka småkakor. Jag äter mest av degen så det blir inte så många kakor, och de kakor som faktiskt blir ser aldrig ut som på bilderna i recepten. :D

2010-05-04 @ 23:03:29
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Helen

Tack för dina snälla ord!!

Ja, det är synd att allt det goda sätter sig på alla möjliga ställen där man inte behöver det...men trädgårdsjobb är väl också motion?!



Jag väntar på svaret från mammografin. Lite gruvsamt känns det allt, men visst ska man gå på undersökningen, bättre att upptäcka eländet i tid, trots allt.



Ha det gott! Kram!

2010-05-05 @ 21:32:06
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har fortfarande inte fått kallelse från mammografin lite konstigt när man passerat 40 år för det är verkligen något jag vill kolla men men det kanske kommer snart.

Härliga smörgåstårtor.

Kram Åsa

2010-05-06 @ 09:45:20
URL: http://hemmalycka.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Det gäller att äta mycket gosaker för att stå ut i detta klimat!

Lite hull har ingen dött av,man mår sämra av att det ALDRIG blir varmt!!

Detta är i allafall fru Jacobsens filosofi



Allt gött till dig!

2010-05-06 @ 17:30:42
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja ibland firar man födelsedagar och annat i ett !

Här är ju snön borta sen länge och björkarna står i sin vackra skira grönska och solen skiner lockande , men det blåser iskalla vindar där ute , så skenet bedrar .

Hoppas du får en fin helg nu !

Kraam/Lotta

2010-05-07 @ 09:47:09
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0