God fortsättning på julen

Här njuts det för fullt av julen. Men på något vis kommer jag mig inte ut från köket.... Jag som skulle göra ganska mycket...
Men får man en sådan julklapp blir man ju hopplöst fast.

Just det, ett pussel! Problemet med detta pussel är att jag inte vet VAD det ska bli för motiv, jag ska lägga vad gubben längst bort på bilden ser i nästa frekvens. 1000 bitar att gissa sig fram på;-P
Jacke ville verkligen ha sin flickväns mamma ur vägen under julhelgen.....;-P
Men så roligt det är, har inte tagit mig tid för ett stort pussel på länge. Extra roligt blir det då Melker som är hemma under julhelgen gärna sätter sig och lägger med mig en stund. Då får jag passa på att rå om honom;-)


Sötast i granen i år!
Ska ut och kolla rean på mellandagarna, för nu är jag sugen på vita kulor. Känns lite FÖR mycket med allt röda och guldiga, behöver tona ner. Känns bara så onödigt att kosta på mycket pengar för något som ska hänga uppe i två veckor.. Därför får det bli rea koll! Annars blir det rött och guld ett år till. Snart modernt igen;-)

Annars kan jag meddela att Tomten var mycket snäll även mot mig, (fast han började med att ge mig en förkylning...) och vi hade en fin och mysig jul. Pojkarna hade köpt nyaste "Kampen mellan kvinna och man" till oss, så nu är jag väldigt spelsugen. Alltid kul med spel. Så nu är nyårsspelet klart. Vi brukar ju "spela" in det nya året mellan all mat.

Nä, nu ska jag återgå till pusslet och en kopp vatten med örthonung. Ni märker ju om jag kan slite mig ifrån pusslet de närmaste dagarna...

~~♥~~Stora julkramen~~♥~~ 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig! Hoppas att vattnet med örthonungen gör susen. Det ser väldigt avkopplande ut med att lägga pussel. Perfekt med en pusselmatta med.



God fortsättning till dig!



Kram Anna-Lena

2010-12-26 @ 14:06:35
Postat av: Yvonne

Men hallå! Det där pusslet la jag tidigare i år! Om du inte är färdig än kan du tjuvkika i min blogg på hur motivet ska se ut! ;0)Det är ju jätteroligt med de där bakvända pusslena!



Ha en fortsatt fin vecka!

2010-12-26 @ 19:35:35
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Maria

God jul och gott nytt år! Låter som ni har haft en bra jul! Ååå det pusslet älskar jag att lägga, jag fick också ett pussel med lasse åberg motiv. Ska prova det sen när jag kommer hem. Kan inte du skicka din mail adress? Jag har den inte! Sköt om dig och god fortsättning! kram kram

2010-12-26 @ 23:08:30
Postat av: Cilla

Japp, bling-bling låg det i strumpan;)

Men ett pussel är inte alls dumt, det gillar jag, en sån sak man verkligen stannar av med- och det gör man ju inte ofta...

Lilla griskulan var helt bedårande söt!!!

Ha det gott nu! Kram Cilla

2010-12-27 @ 00:40:33
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Ja visst är det roligt att pussla!!!:) Och så avkopplande! Förstår dig precis, sådär satt jag och dottern i somras, vi kunde inte heller slita oss. Fortsätt pussla och mys vännen!!

KRYA PÅ DIG också!!!!

KRAM

2010-12-27 @ 23:22:12
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Anna

Det var ju värdens sötaste julgranskula!

Roligt med pussel. Det skulle jag också vilja hålla på med, men det går bara inte här hemma.

Ha det bäst!

Kram kram

2010-12-28 @ 00:53:15
Postat av: ulrika söderlund

Hoppas du har tillfrisknat, om ej kan jag tipsa om att koka upp några skivor färsk ingefära i hett vatten under ca 5 minuter och sedan spetsa med honung och några droppar citron, lime el. apelsin. sedan ska man dricka några koppar under dagen. Man kan använda samma ingefära till några kok. Vi kör detta i vår familj och det brukar hjälpa bra om man tar det i tid. Ingerfära är ju nyttigt för många delar av kroppen. Lycka till med pusslandet och krama dina fina barn från Ullabulla :))

2010-12-28 @ 14:19:49
Postat av: Pilgården-Susanne

Vad kul med ett jättepussel! Det är ju så fängslande man kan sitta uppe halva natten för att pussla. Vi har spelat "Alias" och "Vagabond" spel som jag kan rekomendera.

Ha ett gott slut på året.

Kram Susanne

2010-12-28 @ 14:56:35
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: fia

Önskar dig en god fortsättning och ett gott nytt år .

kram .

2010-12-28 @ 19:44:40
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0