Städa, städa varje fredag...

...också varje jul, det tycker jag e´kul..

Å´ännu roligare är det när man har så fint skurset;) För när man köper det rosa stöder man även rosa bandet;)
Som vanligt blir det dubbelglädje!

Har just en pizzadeg på g. Maken var sugen... Sen blir det att flippa mellan kanalerna och se Doobidoo, Idol och Morden i Midsommer. Men då kommer jag att sitta här:

Min favvoplats!
Oftast med spikmattan bakom ryggen....Härligt;)
Laddar för morgondagen. Måla... Jag har ju inte körkort på penseln men hoppas det ska gå bra...
Fick den beställda tapetrullen idag också. Känns så djuriskt kul!
Det kommer att bli så fint!!!!

Mindre kul är att se blommorna ute...

Ja, det mesta är fint än... men inte allt...

Ska hitta på något kul där sen när jag hinner... För så där får det inte se ut...


Hoppas ni får en härlig helg och är det någon som är målarsugen så bara kom!
Jag lovar att bjuda på kaffe eller te...;P

Kramar♥

Kommentarer
Postat av: hanna

Så mycket fina blommor.

Hanna

2009-10-09 @ 21:02:51
URL: http://blommorifonstret.blogwspot.com
Postat av: Cilla

Förstår att städningen blir kuligare med det söta rosa setet, man kanske skulle prova sätta skurborstarna på fötterna också så blir det nog extra kul, iallafall för dom runt om:-)

Målarhelg lät kul, själv ska jag jobba:-( Men jag hinner nog lite målning också...

Trevlig helg! Kram Cilla

2009-10-09 @ 21:49:06
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: Helen

Jag älskar ju rosa, så kanske det där skursetet skulle få mig att städa lite oftare. ;-)



Vad tycker du om spikmattan? Har själv funderat på en sån, men det har inte blivit av ännu, tycker "spikarna" känns jättevassa...



Vi myser också framför tv:n med Idol. Skönt med en slapparkväll!



Ha det gott!

Kram!

2009-10-09 @ 22:23:25
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hur går det med målandet idag... får du nån ro att göra det när det är så fint ute? Själv ska jag försöka ta mig ut i trädgården och göra höst (dvs sätta lökar och klippa bort gamla tråkiga buskar.



Även jag hittade spikmattan igårkväll. Jag har haft så fruktansvärt ont att jag tänkte igår att jag inte har något att förlora... sagt och gjort, jag satt säkert en halvtimme på den (ja du förstår vad jag menar)... och ta mej sjutton är det inte lite mindre stelt idag. Tack och lov! Så det får bli spikmatta (the hard way) ikväll också!



Trevlig resa imorgon!

2009-10-10 @ 11:46:58
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

Alldeles underbart..som en bal på slottet!

Så känns det att ha nystädat.Synd bara att det glöms i lönesättningen....

Klart du inte behöver körkort på målning,roligare att vara lite"kriminell"!



Stora kramen till dig!

2009-10-10 @ 16:48:02
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Marie

Skönt med nystädat, skulle jag också behöva här.. :)

Ha en skön fortsättning på helgen! Kram Marie

2009-10-10 @ 21:35:07
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Jag är tveksam till att städningen blir roligare ens med rosa hink! Fast när man väl städat känner man sig väldigt nöjd!



Hoppas målandet gick bra!

2009-10-11 @ 16:42:26
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Men hej där Bibbi! Så roligt att du hittade till min lilla sida. Alltid kul när nya bloggerskor tittar in.

Javisst, bara stjäl på du! Kul att jag kan inspirera någon. :)

Vackra bilder du har i din blogg!

Jag gillar ditt skursätt! :)



Önskar dig en fin kväll! Och välkommen tillbaka när du vill.

Kram / Åsa´s blåbär & mjölk.

2009-10-12 @ 21:08:10
URL: http://blobarochmjolk.blogspot.com/
Postat av: Jennike

Ja, Rosa gillas...eller iaf. Rosa bandet, köpte disktrasor igår, självklart rosa! Alla pengar behövs inom forskningen, för denna hemska sjukdom som verkar drabba yngre och yngre!

Härliga bilder, men så är du ju härlig själv oxå!

Kramen och hoppas dagen idag blir bra.

2009-10-13 @ 08:22:56
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Camilla

Halloj!!



Ja så synd att vi inte bor kvar nu, då skulle jag ha kommit upp och hjälpt dig med målandet, skulle bara varit kul!



Vi har förberett för grävning på gården som ju skulle ske idag, men naturligtvis ringer frun till gubben vi lejt och säger att han är sjuk!!!

Åh så besviken jag blir, vill ju få det gjort NUUU så jag får börja plantera! Jaja, det är bara att sjå sig!



Får fortsätta packa keramik, ett måste men inte alls lika roligt...



Vi hade ju tänkt åka upp under höstlovet jag och barnen, men varken Kevin eller Jennilie vill åka så då stannar jag och Liam också hemma. Kan ju i och för sig vara bra att han får bo in sig ännu mer innan vi åker upp, han säger visserligen att han inte vill flytta tillbaks och jag ser ju att han trivs, han har jättemånga kompisar, men man vet ju aldrig hur han kommer att känna det när vi kommer till Flurkis..



Då blir det till jul vi kommer hela familjen,vi ska ju fira jul med Mattz och Laila, ska bli riktigt kul! Ska bli så kul att träffa er alla, saknar er ju även om vi trivs här, önskar verkligen att ni bodde närmare!

Hoppas verkligen att det blir av att ni kommer ner till semestern, skulle vara hur kul som helst!

Du kanske skulle ta en tur själv till mig i vår med flyget, kostar ju inte så himla mycket om man bokar i tid!



Vi hörs på telefon!

Hälsa familjen och lycka till med renoveringen!

KRAMAR!!

2009-10-13 @ 09:59:17
URL: http://millapaosterlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0