Snabbt

För två veckor sen hade jag snö fulla baksidan, idag...
      
Det är tur det ändå går så fort.
Börjar arbeta sent idag, så jag har varit ute i växthuset och skolat ut plantor. Avkopplande och mysigt.
 
Kan säga att jag skolat ut över 50 st limetobak, men det syns inte i burken jag sått dem. Får fortsätta en annan dag, ska försöka dela ut lite "tover" med plantor till bekanta som vill ha. Har inte hjärta att slänga bort några ..

Snart är det dags för en rabarberkaka ;-)
Men i min rundvandring på morgonen såg att hur mycket jobb det finns nu. Får hoppas på bra väder så det går bra att vara ut och jobba.
 Kungsängsliljan Rams och vit Löjtnantshjärta

Vet att allt kommit så mycket mer i södra Sverige, men jag är så glad för det som kommer här.
Det sägs ju att "Den som gläds över lite kan glädjas ofta" Just nu blir jag glad varje gång jag ser något nytt börjat titta upp ur marken. Till och med vissa träd har börjat skifta lite i färg. :-)
Nu ska jag skynda vidare. I kväll har vi personalfest och i morgon kommer Matilda och Saga-Li på besök från Nyköping. LÄNGTAR! Har inte träffat trollungen sen i julas.
Massor av kramar♥


Kommentarer
Postat av: Milla

Hej du goa mammut!

Vilken mysig helg med så fint besök!

Ja det är väl så att det finns en fördel med att denna ljuvliga period tar lite tid på sig.. man hinner ju njuta av alla små steg!

Angående bloggsidan så har jag endast valt en av mallarna hos Blogger och anpassat färgerna. Sidospalten fanns redan där. Kanske går det att välja en annan mall med det bloggval du har?!

För du har väl inte Blogger?

Nu kanske jag inte lät som en grottmänniska men du ska veta att jag känner mig som en ganska ofta i denna tekniska värld!

Kram

2009-05-08 @ 13:38:11
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0