Mina Fynd!

Ja, det blev inte så många som jag tänkt mig..hade inte tillräckligt stor plånbok... Men lite fynd blev det och jag är mycket nöjd med dem.

Vackra ljuslyktor 100:-

Skulle ju inte ha fler gräddsnipor....men det blev ju så billigt....40:-

Skål, bestick,(helt set)

söt vas, bricka,

9 glas,

också en typ vas..,

och tre geleskålar ropade jag in i en fyndlåda  för 110:-  till ene sonen. Han blev glad som tur är liksom flickvännen.:-)
Tänker behålla geleformarna själv, men det andra blir perfekt till det egna blivande hemmet.

Midsommar bjöd på perfekt väder och allt var bara så väldigt bra. Härlig känsla! Kvällen tillbringade vi i Tväråbäck med god mat och trevligt sällskap. Inga barn skulle vara med ..... men innan slutet hade vi bägge sönerna där och två av kusinerna kom hem från deras kompisar. Så det blev en vanlig midsommar igen;-) Roligt när barnen fortfarande vill vara med på ett hörn.
Annars i helgen har jag planterat ut blommor i parti och minut. Nu vågar man ju äntligen. Passade på att måla om några krukor som börjat vara  på sista versen. Tycker de blev helt ok. Dom är ganska gamla så jag vet inte om de klarar en sommar till, men i sommar ska de glädja mig.
FÖRE
EFTER

Har dessutom snart en gurka på G!

VISST ÄR LIVET ÄNDÅ UNDERBART!
Nu jobbar jag sista veckan innan det är semester. Passar på att njuta av barnen och även med tanken på den kommande ledigheten. Blir härligt att ladda upp batterierna igen. Vi kommer att ganska direkt göra en tur till Nyköping;-) Sen får väder och vind bestämma resten. Hoppas på en date med Maria och Linus samt Kusin Emma i Stockholm om dom är hemma. Ha ha, det rimmade;-P
I morgon ska vi ha "avskedsmiddag" av familjen Isaksson/ Gustavsson :-( Blir väldigt tomt och sorgligt .... Men jag önskar dem all lycka och välgång i Skåne. Blir spännande nästa år när vi besöker dom på semestern. Ska nu förbereda klart maten som blir: Bacon och västerbottenost fylld filé med tomatsås och pasta. Hoppas det blir bra nu bara.... Vill ju dom ska ha trevliga minnen av oss.....

Kramar♥
cosmos

Kommentarer
Postat av: Camilla

Krukorna blev ju jättefina! Otroligt vad en burk målafärg kan göra! Blir lite avundsjuk på ditt växthus... kanske ska jag fundera på ett litet till nästa sommar. Mitt trädgårdsland ser verkligen blaha ut, men då har vi ju fokuserat mest på att måla om huset. Det blir så fint att jag känner mig jättenöjd med att kanske inte hinna göra mer i sommar än måla. Dock måste jag göra något åt rabatten vid carporten, men det får bli ett senare problem.



Hoppas ni får/har haft en underbar dag på utflykten idag!



Kram Camilla

2009-06-23 @ 08:16:27
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Livet i byn

Vad skönt att du med snart har semester, det är rätt så gott ska du veta :0)



Toppenkul om du besöker oss på Handplockat, du kommer inte att bli besviken lovar jag!!



~Livet i byn

2009-06-23 @ 20:30:04
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Milla

En lång rad med fina fynd där!! Den röda vasen blev jag förälskad i direkt, ingick den i fyndlådan!??

Krukorna blev ju så fina! Tänk vad vit färg kan göra, nu håller de säkert länge!

Lycka till med middagen nu, lät väldigt gott!!

Kram

2009-06-23 @ 21:16:31
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Maria

lite fynd.. jag tycker du har hittat massor! Saknar dig! Hoppas vi ses v. 27! Puss

Du va Emelie är lik dig på korten, hon/de är super fina tillsammans!

2009-06-23 @ 21:39:23
Postat av: Jennike

Fina saker...du fyndade, krukorna blev ju jättebra, har du tur kanske de kan glädja dej en sommar till!

Ja, det kommer att kännas konstigt nu när de drar iväg familjen på affär´n. Det är tur att det finns mail/telefon och bloggar att hålla kontakt på. Midda´n blev säkert super, duktiga du kan väl aldrig misslyckas med mat! Stora Kramen

2009-06-23 @ 21:53:59
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack vännen... och du.. detdär med koppel såg vi faktiskt i London när vi var där för några år sedan. Då var det visserligen ett mindre barn, men ändå. Kanske får gå och investera ett löpkoppel ;-)



Nejdå... skämt och sido... Han fick ett armband med en bamsetidning som jag sa att detdär kan han ha när vi åker till Stockholm och han har sagt det flera gånger efter det, så jag skrev mobilnr på det, så har han en säkerhetslina om något skulle hända. Annars får vi bara vara extra vaksamma och gå lugnt tillsammans. När vi var på Kanarieöarna var han jätteduktig att hålla sig till oss även om det var lite spring i benen ibland. Då pratade jag om att det är viktigt att han håller sig till oss, han är ju inte dum sonen!



Ja... kanske ses vi i huvudstaden... dom säger ju att ibland ska man åka bort för att träffa de närmaste ;-).



Ha en riktigt skön härlig semester och kör försiktigt! Kramar

2009-06-24 @ 08:14:17
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Helen

Men du, vilka finfina fynd du gjorde! Ljuslyktorna, geléskålarna, ja, allt skulle jag också ha fallit för!



Använder du pensel och vanlig målarfärg till krukorna, som för övrigt blev supersnygga, eller sprayar du dem??



Så söt, liten gurka du visade! :-)



Hoppas att avskedsmiddagen inte blir alltför ledsam...



Ha en härlig sista arbetsvecka!



Kram!



2009-06-24 @ 09:41:58
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: AnCa

Den där gräddsnipan är ju alldeles underbar!!! Om det blir för många av den varan kan den ju alltid flytta hem till mig ;)



Jag fyndade oxå häromdagen, kanske jag skulle visa upp lite nya fynd i min blogg??? Brukar ta en sväng ner till återvinningen då o då, nåt roligt måste man ju få göra även om man går hemma o är sjukskriven? Det är den här eländiga ryggen som inte vill ge sig...



Sooooooliga hälsningar från en AnCa

2009-06-25 @ 10:27:59
URL: http://nyanotta.blogspot.com/
Postat av: Livet i byn

Oh ja, här njuter vi av långa lediga dagar hemma. Ligger i uteköket och läser inredningstidningar, städar lite och är i stallet.



Har provat den doften från Body Shop och den är outstanding!



~Livet i byn

2009-06-25 @ 12:22:18
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

VILKA FYND!

Bara att gratulera...



Kram

2009-06-27 @ 07:18:23
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ja, det stämmer nog som du säger om uteköket. I morse var det dock inga okända herrar där ;0)



~Livet i byn

2009-06-27 @ 08:49:37
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj vad mkt fint du fyndat och vad gullig du är mot din pojk som får så fina saker.



Vackra krukorna blev och vad gott med gurka. Egenodlade går ju inte att jämföra med de från affären.

Ha det så gott.

Kram Ida

2009-06-28 @ 22:21:26
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0