Fredagkväll....

...vilken härlig kväll... Ja, det blev en trevlig kväll med svägerskor och svågrar å´ en massa annat löst folk. Det blev Droskan vi hamnade på så alla kunde bli nöjda med maten. Dom har ju mycket blandat att välja på. Jag, maken och dottern tog tacobuffe, den var bra. Men jag har ju lite problem med att äta kött ute....Så jag åt vegetariskt, vilket är väldigt gott. Borde helt klart äta mer veg överlag hemma. Blir nog så när inte barnen bor hemma och pockar på kött lika mycket, maken tycker också om veg mat. Men konstig som jag är så längtar jag efter morgondagens middag.... Vet av erfarenhet hur god den är. Tycker verkligen om att göra god mat. Finns en njutning i att lägga timmar i att se till att middagen blir en fullkomlighet.
Ang att fylla 40 så minns jag det mest som underbart! Jag brukar ju inte bli firad så  mycket då äldste sonen Andreas är född samma datum om än 24 år senare.... Men när jag då fyllde 40 blev jag uppvaktad av så otroligt många. Blev tom "kidnappad" två gånger för spa behandlingar. Visste inte att jag hade så många fina vänner. Är fortfarande efter 3 år rörd över allt jag fick till mig. Hoppas min svägerska får en lika fin minnesbild av sin födelsedag. Men hon hann ju gråta redan i kväll när vi sjöng för henne.... om det nu inte var för att vi sjöng så fruktansvärt illa.....
Hann hem för att slutet på Idol. Tråkigt att Lou Lou åkte. Hon är inte någon av mina favoriter, men så oroligt mycket bättre än Johan. Pojkstackar´n kan ju inte sjunga! Låter förskräckligt....... Är inte heller imponerad av Sephide, hon får gärna åka.... Men Lars, Alice och Kevin gillar jag. Blir glad av dem. Men av erfarenhet så vet jag att min smak inte överensstämmer med så många andra.....
Men nu ska jag vara social med maken en stund. Han chockerade mig i kväll med att vilja följa mig på Nolia Livstil i helgen. Ska bla försöka få lyssna på min "tremening " Linda Nederberg. Har hört att hon ska vara en helt suverän föreläsare. Berättar mer i morgon om detta. Men först i morgon, just det, MELODIKRYSSET!  Pia, du är väl redo?
Varma kramar och en önskan om en god nattsömn till alla.  :-)

Maken där jag tycker han passar bäst, för då vet jag vart jag har honom....
Kortet tagit i Nyköping sommaren 2007

Kommentarer
Postat av: Jennike

Haha...där passade gubben bra!!! Ha en underbar Lördag kväll,allra älskade syster:) Kram

2008-10-25 @ 17:42:55
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej vännen! Ja, han ser ju inte ut att trivas direkt men det behöver de ju inte göra alltid. :)

Kul att läsa om hur livet går där uppe. Om jag vore lite mer teknisk så skulle jag också skaffa en sån här.

Må gott!

Kram

2008-10-25 @ 17:51:33
Postat av: Jennilie

Hej hej käraste Bibbi! :) Nu då du skaffat blogg måste jag ju slänga in en liten kommentar, särskilt då jag vet att du kikar in på min lite då och då. Jag vet ju att du är en höjdare på matlagning så det blir kul att få dina underbara tips!



Ha en trevlig kväll nu tillsammans med min moder och A., jag kanske gör er sällskap lite senare, vem vet! ;P



Varma goa kramar till en av dom mysigaste personenerna jag känner!

2008-10-25 @ 19:44:56
URL: http://dayswithjen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0