Ensamt

Sitter för mig själv och äter...Fick i och försig ett sms av Andreas från Norge men det räknas ju inte som sällskap...Detta att jag är ensam en hel kväll är något ytterst sällsynt. Maken jobbar, Emilie hos Linn och Melker hos kärleken Ellen. Man måste helt enkelt lära sig att det blir fler och fler ensamma kvällar nu när barnen är vuxna. Bara man kommer sig för och gör något. Ingen som gnäller för att dammsugaren stör eller att man springer omkring å´donar. Ingen som ska se en annan kanal eller "zappa" runt så jag missar allt viktigt... Men , jag känner mig själv....det blir i köket jag tillbringar mesta tiden i kväll. Det är ju som "mitt rum" det. Finns alltid roliga saker att göra där. :-)
 Brukar ha lätt för att strunta i och äta om det bara är jag till middag. Men jag fick ett riktigt ryck idag.  Tanken på skolmaten i morgon hade nog gjort sitt och jag var verkligen sugen på något gott idag. Så jag tog en påse veg.tacomix som jag köpt i somras men som inte blivit uppäten, blandade den med passerade tomater och vatten och kokade ihop. Kokade även en panna pasta. När allt kokat klart hällde jag ner mix och pasta i en stor bunke, blandade i en creme fraiche, en burk majskorn, salsa, gul lök, tomater (kan fortfarande använda de jag tagit in från växthuset, härligt)  en burk ananas och lite riven ost. Rörde ihop och fyllde en ugnsform, strödde ytterligare lite ost över och sen in  ugnen i 225 grader tills den var gyllenbrun.  Blev mycket gott!
Tog förutom sallad även lite nachos till. Blev en god brytning. Men jag kommer att krydda lite mer nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0