Drömmer om semestern som varit...

Blev tillsagd av maken att tömma husvagnen innan fredag idag.
 Snyft! :-( 
Känns lika hemskt varje gång husvagnen ska ställas undan. Men om jag ska vara realistisk så tror jag själv inte heller på någon tur de närmsta månaderna. Men det är ju så UNDERBART att ta en tur någon helg då och då.
Underbara Kjell och Pia brukar inte vara svårövertalade för att följa. Vi delar som samma intressen,
dvs MAT OCH NJUTNING! *ler*  Men, jag får vänta tills maken tar hem den igen till våren.
 Kommer att bli så att jag sitter hela torsdagkväll i husvagnen och drömmer mig bort...
Funderade på vilka campingar vi besökt med vår käre Solifer i sommar och det är ju faktiskt några. De bästa är
Vindelns camping- Bra och fin service byggnad, mysigt med café i anslutning och vi hade en härlig picknick vid älven
Mellanflärdens camping- Billig och mysig. Lite spec då det är en hamn, ingen personal (men en av de bästa service byggnaderna ändå) cafe´affär och restaurang och en helt underbar butik där olika hantverkare säljer. Blev det dyraste stopet för mig i sommar....

Kvällsbild från Mellanfjärden

Det tredje guldkornet i sommarens camping var Vevlingestrands camping. En sådan harmoni! Där fanns på höger sida kornfält som vajade i vinden, på vänster sida några kor på bete och rakt fram låg (om jag inte tog fel) Ljusnan framför  Bollnäs stad. Jag bara måste tillbaka. Det är en missionscamping så vi bodde granne med kyrkan. Den verkade vara väldigt aktiv med många trivselkvällar.  Det fanns även stugor och härbren att hyra där. Rekomenderar!!!

Utsikten rakt fram i Vevlingestrand

Kyrkan vi "bodde granne med"

Vi hann besöka även Gullvikscamping, Caravanclubens camping i Karlstad och Ansias camping. Dessa vill jag just nu i mina drömmar tänka på... Spes inte Ansias..... Snacka om besvikelse och hutlösa priser....
Men det skriver jag om en annan gång. Nu ska jag bara fortsätta drömma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0