Äntligen fredag!

Å´vad jag gillar fredagar!!! 
Det är något speciellt. två dagars "ledighet" framför sig. Har just avnjutit en mycket god middag. Tog kassler och stekte lätt i pannan, sen i med purjolök, efter en stund pudrade jag på mjöl och sen hällde jag vin över för att koka ihop. en buljong tärning, vatten, soya. kött och vin fond, collitsoya, koka mera, grädde, soltorkade tomater, paprika, majs, dion senap, koka mera  NJAMMI!
Till detta pasta och hemgjorda vitlöksbröd.  Det va något så djuriskt gott! Lite blekt i färgen men ...

obs: Godiset i skålen har krympt....

Allt porslin från Milla of sweden
Som sagt så har jag bara mobilen att ta kort med.... men jag hoppas de duger. :-)
Kvällen kommer att bli väldigt lugn, ska se Idol annars vet jag inte... i o för sig, kanske inte ska skriva lugn...
tänk om de jag håller på i Idol sitter löst.... då är jag nog inte så lugn....
Fick just ett mms från Norge. Mina barn verkar ha det bara bra. De satt nu och åt gott med familjen Solhaug.
Vilken tur man har en snäll kusin med snäll make ;-)
Nu aka jag ta mig ett bad och bara njuta. I morgon blir det sjukhus besök och besök på gravarna. Men inte att förglömma, Anders Eldeman klockan 10.00 :-P
Trevlig kväll/ Kram

Kommentarer
Postat av: Jennike

Hej, älskade vän.

Njut i badet....själv njuter vi av en lugn stund tillsammans hela familjen. Imorgon åker Roger:-(, känns lite jobbigt...men tiden går ju så fort så han är väl snart hemma igen. Puss & Kram

2008-10-31 @ 19:17:11
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Lilian

Hej Bibbi

När jag fick din bloggadress var jag ju tvungen att gå in å kika på en gång! Du har så rätt det är väldigt DU! Äntligen får jag tillgång till din goda mat!!!Hahahaha...Ha det så bra många kramar Lilian

2008-11-01 @ 09:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0