Lite avigt..


Eftersom jag älskar "bubbelvatten" gillar jag bra förvaringsflaskor.
Bra med kork så inte all kolsyra dunstar bort:-)
Den här flaskan över fick jag av en granne som visste vad jag önskade mig.

Sen hittade jag denna modell på Åhlens och det är ju alltid bra att fler än en...




Men när jag tittade lite närmare på den så såg jag att den var lite konstig...
Ja, trycket är upp och ner! Lite kul faktiskt :-) Måste spara, kan ju bli en raritet om 50 år;-P

Har även inköpt helt utan tryck på Panduro för att sätta min egen lilla design på dem. Har inte bestämt mig hur jag ska göra än men... Spanar efter tips och idéer.

Imorse var jag och några av barnen här på jobbet ute på "jakt efter vårtecken". Vad hittade vi? Jo en stor fluga och videkissar ;-) Hoppet om en vår återkommer efter all snö som åter föll i går. HURRA!



I söndags år vi lunch ute. Ljuvligt! Synd bara vi har så höga träd att klockan 12.45 har vi bara skugga kvar på vår baksida denna årstid:-( Gäller att vara ute tidigt för att njuta av solen en stund.
 Underbart att se hur snön sjunker för varje dag. Finns nog hopp om en snöfri midsommar trots allt...


Gubben fick vara grillmästare:-) Det fixade han med bravur!

Skickar stora soliga kramar♥




Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Gott med bubbel, kan bara hålla med!

Härligt att få vara ute och leta vårtecken för att sedan bli bjuden på grillat :)

Ha det bäst,

Kramar Sussi

2012-03-20 @ 15:43:26
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej Rosen !

Hej vännen !

- Snygga flaskor nanting ! -Och tänk vad dina barn ska bli rika tack vare flaskan du köpt på Åhlens ;) ! Här i Västra Vallen har vi så gott vatten så vi behöver inte köpa bubbel...Men snygga flaskor gillas

! - Härligt att fått njuta av solen i helgen. Och även i dag blir det en njutardag !- Är ju förstås extra glad så här dagen efter... Och Luleå tycker jag inte synd om ;) !

Kramelikram ! Anneli ♥



2012-03-21 @ 11:02:14
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Annika Nilsson Tenghall

Kul med fin-flaskor :-) Känner igen det där med alldeles för höga träd. Här får vi också flytta omkring för att hitta av solglimtarna så här års. Men snart blir det bättre när solen står högre :-)



Ha det gott!

Annika

2012-03-22 @ 21:40:40
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Redan fredag...önskar en fin helg!

Kram Sussi

2012-03-23 @ 07:45:36
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: fia

En sådan liten oas du har här inne .

Ett stort tack för att du bryr dig och att det är peppande som gör att jag kanske tror att jag klarar detta .

kram.

2012-03-23 @ 07:53:40
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej fina Bibbi!

Jag älskar också bubbelvatten och fina flaskor. Jag undrar om jag inte såg några liknande på Lanthandeln sist jag var där? Hm, ska kolla upp det...

Vi har ju en jättestor gran på gården, som ger skugga på eftermiddagen, nu innan solen går högre på himlen. Vi har funderat på att kapa ner den, men inte bestämt något ännu. Den är ju ganska så pampig, också.

Visst är det härligt när man kan vara ute och grilla i vårsolen?! Allt blir godare av att ätas ute!

Stor kram till dig!

2012-03-25 @ 23:37:42
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Jo tack, i år drog det iväg ochh jag blev 43...

Men uppvaktad och kul hade jag ungefär som jag fyllt 100 ;)

Ja då är det bara att planera firandet för dig då!

Kram Sussi

2012-03-26 @ 21:15:57
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Annika Nilsson Tenghall

Hej, hej!



Fick tips av Ingela idag, fast du kanske redan vet... Det ska vara en föreläsning/frukostmöte i Kroksjö byagård på lördag fm. Maria Karlsson (som jag gissar är hon med Hägnaregården, men det vet jag inte) ska prata om växter. Jag tänkte nog anmäla mig men måste kolla familjekalendern först... :-)



/Annika

2012-03-28 @ 19:16:41
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0