Drömmar är till för att drömmas


Har försökt få Viking att börja hjälpa till med lite städning här hemma... (Han är ju för tillfället arbetslös)  Madame R har ju så bra pli på sina husdjur så... Men icket... Han påstår sig vara kung i huset och fri från alla tråkiga jobb. Inte ens gå ut och ta rådisar ids han nu :-( Det är ju kallt ute och en massa snö att plumsa i. Nä, fy också. Då vill han hellre vara inne och mysa på värmepläden eller på fårskinnet.... Men ligga och titta på mig när jag städar går bra.  Hmm:-P

Annars fuskar jag för fullt just nu...

Tar in kvistar hej vilt för att få lite vårkänslor. Fungerar bra så länge jag inte tittar ut...


Skulle ha bakat i bagarstugan idag, men de är där och målar. Så vi får baka i morgon istället. Blir skönt att fylla på brödlådan igen.

I kväll är det dags för 4 delfinalen i melodifestivalen. Har tjuvlyssnat lite och endast två bidrag var något i mina öron, Danny och ljuva Lisa Miskovsky. Ska hålla tummarna så hårt jag bara kan. Kanske till och med kosta på ett telefonsamtal...



Nä, jag ska fortsätta drömma för mig själv.Tror jag ska drömma mig till Italien en stund... Tur man kan förgylla tiden:-)

Hoppas ni alla mår gott och har det bra.
Kramar i massor♥


Kommentarer
Postat av: AnCi

Älskar precis som du att drömma mig bort. Fast i dag i vårsolen vid torparknuten, då ville jag bara vara just där! Vilken tur att dina favoriter inför gårdagens mello, var just de som gick vidare! Jag gillade oxå Lisa jättemycket!



Ha en fin start på vecka min vän!



Kramis!

2012-02-26 @ 21:27:27
URL: http://nyanotta.blogspot.com/
Postat av: fia

sv. hihih nä jag skämms när jag skriver detta .. Jag red ju inte när jag va i stallet... Det va första gången och jag är inte så säker på att jag vill rida där . Visst är dom från hemtex gardinena .Spännande att se dina bilder sen .

kram.

2012-02-27 @ 14:07:21
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Helen

Haha, jojo, det är nog så att det är mina husdjur som har pli på mig...och jag tycker att Viking( söt som en karamell!) verkar ha precis samma inställning som de fyrbenta vännerna i mitt hus!! ;-)

I lördags tyckte jag att Lisa Miskovsky var bäst. Danny hade ju en jättehäftig show, men det lät som att han sjöng falskt... :-P

Oj, vilka vackra, vita tulpaner!! Tur att det finns sådana att köpa, denna tiden på året. Annars skulle man nog bli tokig i väntan på våren.

Ha en bra början på veckan, vännen!

Många kramar!!

2012-02-27 @ 15:12:15
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hallå där drömmerska !

- Har du vaknat upp ur ditt dagdrömmeri och sett solen skiner och fåglarna kvittra ! - Låt snabeldraken och Viking sova och alla dammtussar föröka sej !

- Nu rackarns ska vi få lite takdropp och fräknar eller hur ! Vi måste nog lära oss njuta av livet som våra kloka husdjur gör !

Bli lite eller rättare sagt MYCKET avundsjuk på att du får baka i bagarstuga ! - Salivavsöndringen ökar när jag tänker på nybakat bröd och smöret som rinner

...Åh, nu är det visst jag som drömmer !

Kraaam !

Anneli ♥

2012-02-27 @ 18:51:33
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Ja tänka sig vad endel djur tycks vara lätt lärda...vad gör jag för fel? Kanske samma som dig ;)

I helgen har vi bara haft det underbart och inte behövt tänka på det otäcka ämnet städning ;)

Kram Sussi

2012-02-27 @ 21:31:34
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Pilgården-Susanne

Hej!

Oh vad stor Viking ser ut =) Vädret skiftar verkligen nu, ena dagen vårkänslor nästa grått o trist, igår snöade det hela dagen. Snön lade sig som ett lurigt täcke på isen o jag föll pladask men som tur var landade jag mjukt ;) Ska iväg och träna straxt o sen jobb i butiken. Det väller in nyheter och jag har passat på att flytta om i princip allt puh!!!

Ha det gott!

Kram Susanne

2012-02-28 @ 08:01:05
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Klart goa du kommer att överraska gubben vid tilllfälle, det är alltid kul!

Vi hade en underbar helg tillsammans, det kommer ni med att få ;)

Kramar Sussi

2012-02-28 @ 21:56:56
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Se där så lika vi var på kärleks fronten;)

Jag var också 17 då vi förlovade oss...det 26 år sedan nu, tiden går fort när man har roligt :)

Ta hand om varandra!

Kramar Sussi

2012-02-29 @ 20:28:03
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0