På spaning

Efter ett så lyckat projekt med kvisten från äppelträdet kring jul så gick jag mig ut på jakt i dag när jag kom hem...

Där var en perfekt kvist att ta från körsbärsträdet! En kvist som gått av. Synd bara att jag inte tar mig dit...


Tog mig inte till Prydnadsapeln Hopa, så jag får väl ta en ny äppelkvist...

Eller kanske från körsbärsplommet!


Ooops, tog mig inte till någon av dem heller...mina ben är inte 1.5 meter....:-(

Får se, vad stod det nu i trädgårdskalendern....
  • Dansa ringdans runt fruktträdens stammar så inte sorken äter upp dem under snön.
  • Börja beskära äppelträd.

???? Vem kommer och skottar åt mig? Kommer mig inte fram till träden.....

 

Hm...:-(

 

Pippibird gillar att jag lägger ut äpplen:-)

Viking gillar utsikten:-)

Men just här sitter han och spanar in vad Munken gör.

Sen lägger han sig ner och vill bli kliad på magen:-)

Är det inte kärlek så säg!

 

Nä, nu ska här fixas middag. Emilie och Jacob kommer med överaskning till pappaG. Blir själv allt nyfiken...

Stora kramen!

 




Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Tack rara för så fina kommentarer! Jag har ett internet som funkar lika bra som att hugga i sten ungefär...vad man blir less!

Oj så mycket snö ni har!!! Förstår att det inte är lätt att komma till träden;)

Så snäller du är med fåglarna!

Katterna har det nog världs bäst ser det ut som :)

Real life, det är Yohanna som bor på Las Palmas som ställer frågan på sin blogg och sedan sammanställer alla svar hon får tom. Onsdag kväll. Hon undrade om jag ville vara med, så det var jag! Denna vecka var det alltså melodifestivalen det gällde.

Ha en fin fortsättning på veckan!

Kram Sussi



Ha en go fortsättning på veckan,

Kram Sussi

P.s såg du hela revyn någongång?

2012-02-08 @ 20:27:44
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mmm.. visst har vi mycket snö. Vi pratade om det igår och sa att vi nog aldrig haft så mycket snö sedan vi flyttade till huset. Vi var ju tvunga att skotta taket också, så det ligger ju också på gräsmattan. Känns som en hel mur av snö... OCH hur sjutton ska det hinna tina bort innan sommaren (jo... jag vet att det tinar bort, men just nu känns det som en evighet dit).



Annars är allt helt OK. En envis förkylning bara... men det verkar vara allmänt just nu många som är sjuka nu... hade båda min troll hemma under veckan pga förkylning.



Kram Camilla

2012-02-09 @ 08:09:41
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Hej Vildrosen !

Åh vad jag skulle vilja se dej dansa ringdans i djupsnön ...;P - Att titta i en trädgårdskalender lönsch int när man bor där vi bor! I såfall kanske det skulle stämma om vi i maj läser om vad man gör i februari söderut ! Men sen kommer vi med racerfart och kör om dom ;)

Tycker absolut att vi ska samla hop oss och träffas fysiskt ... Skulle vara superkul !

Vi får göra en planering med Madam !

Sköt nu om gammkroppen !

Kraaam Anneli ♥

2012-02-09 @ 11:53:07
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com/
Postat av: Annika Nilsson Tenghall

Haha ser att du också har problem att komma överens med trädgårdskalendrarna - vi får nog göra vår egen :-) Blir enkelt under vintern i alla fall: skotta så du tar dig ut från gården... :-) Hmmm man kanske skulle försöka plocka in nån kvist ändå. Vår syren har ju farit lite illa så jag kan lika gärna kapa den.



Ha det gott!

Annika

2012-02-09 @ 15:24:30
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Hoppas du hittar igen grytorna ;)

Trevlig helg rara du!

Kram Sussi

2012-02-09 @ 22:41:45
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej vännen!

Ja, du har samma problem som jag...finns inte en chans att man ska komma sig till några träd här på tomten...vi får vara glada att vi kommer oss till och från huset via vår smala uppskottade gång. Nu vill vi ha vår och barmark!! Och när vi då väl har tinat fram, kanske vi kan sammanstråla, vi bloggvänner...

Puss till Viking, den sötnosen! Och vad var det för överraskning som ungdomarna kom med??

Ha det gott!

Kram!

2012-02-09 @ 22:42:08
URL: http://madamerouge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0