Sköna maj välkommen!



Visst är det underbart med VÅR!
Tänk att jag nu inte har en uns snö på själva tomten:-) Det trodde jag verkligen inte för tre-fyra veckor sen.
Men som vanligt blir man helt plötsligt överraskad en morgon.
Påskhelgen var magisk och för första gången så blommade påskliljorna under påsk och inte i juni...


Nu har de nästan blommat ut...

Har sått ganska mycket frön, men då det varit lite fullt upp har jag inte hunnit städa ur växthuset så det börjar krisa... Några har hunnit dö bort så jag misskött...Skäms på mig:-( Till helgen måste jag ta mig i kragen och sen skola ut allt som är kvar.
Har dock köpt mig lite fägring som jag har i uterummet som nu mer också är vårt tv-rum. Underbart att sitta ute och njuta när man licks latar sig;-P



Måste passa på att berätta vilka underbara människor det finns i världen.
För nåt år sen när jag fyllde år fick jag ett par underbara stövlar från Garden Girl.
Tyvärr upptäckte jag att de gått sönder ordentligt i fjol så jag tog kontakt med företaget och frågade om det fanns något man kunde laga dem med. Jag blev ombedd att göra en reklamation då skorna ska hålla bättre. Nu ville butiken de var köpta i inte ta något ansvar så jag trodde ju loppet var kört... Men den underbara kvinnan jag haft kontakt med på företaget har skickat nya stövlar till mig!
Gissa om jag blev glad:-)



Visst är de fina! Så djuriskt sköna och behändiga.


 

Familjen har hunnit haft sin födelsedagsvecka nu också. Underbart att få ha barnen hemma så mycket på kort tid;-) Passat på att äta tillsammans med barnen och deras respektive alla dagar. Sådana gånger känner jag mig som värdens rikaste. Underbara barn och dom har hittat så fina kärlekar som jag verkligen känner för.



Nä, börjar rasten ta slut så jag ska gå in till de underbara juveler jag jobbar med och vi ska fortsätta spana efter insekter. Att jobba med barn är att även själv lära sig något nytt varje dag. Underbart!

Stora varma kramen ♥


Kommentarer
Postat av: ♥ EVA ♥

Vilka underbara stövlar...me like !!!



Här har inte ett frö såtts i år utan jag ska bara köpa en hög med pellisar att ha ute, men då maken är allergisk så blir det inte förrän i juni då jag kan ställa ut det direkt :)



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-05-04 @ 14:13:00
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Helen

Mysigt med familjemiddagar/födelsedagar!

Så dina påskliljor har blommat över redan? Mina står i knopp i skrivande stund...

Stövlarna var verkligen snygga! Jag äger inga alls, varje vår tänker jag att jag ska införskaffa ett par, men hux flux har den leriga perioden passerat och så tänker jag inte på stövlar igen, förrän nästa vår... ;-)

Ha det gott! Stor kram!

2011-05-05 @ 11:56:57
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

Viktariebloggaren Gunnel's airspace har nu startat hos http://feliciaaulen.blogg.se/

Se hur det gick första dagen på jobbet när hon krävde att magnus skulle gå in i en viktökning för att stocken skulle bli grövre, tror du det funkar på så vis som hennes teori påstår?

2011-05-05 @ 19:46:51
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Yvonne

SKönt att ni också blivit av med snön och fått vår!

2011-05-18 @ 15:59:00
URL: http://yvoeri.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0