Många känslor


Jag är verkligen inte aktiv här numera... Tiden bara rusar förbi och tankar, jobb, livet  mm försvinner i ett  totalt noll! Finns många tankar och funderingar i mitt huvud nu... Men i bland är ju livet så här. Bara att gilla läget. :-P
Att vi nästan blivit barnlösa hemma borde ju göra att det fanns mycket tid över men i stället är det nästan så att gubben som man varit tillsammans med i 29 år, han ska man lära känna på nytt... spännande men även lite kufiskt;-)
Men i kväll är han på hockey i Skellefteå (jo, han föredrar dem framför UmeLöven) och jag umgås  med mig själv. Ja, Viking är ju hemma med mig så klart. När han inte är ute och leker med grannkatten Munken. Han verkar annars  fått mani på pennor... ser även ut att ha börjat med Sudoku.. Klok katt! Hi hi


Skaffade mig en till "kärlek" förra veckan.. visst är det ok att skaffa en som håller en i form...;-P

Jo, jag skaffade mig en Crosstrainer.
Tar en halvtimme till stan och lika länge tillbaka hem, när man då jobbar sent mest varje kväll blev träningen bortprioriterad. Detta gör i sin att värken i kroppen eskulerar. Så nu fick det fick bli så.  
Vi kommer väl knappast att bli spänstiga och smala familjen, men åtminstone kanske den lite mindre otränade...
Skönt att kunna träna lite nu och då, spec innan man går till jobbet eller under tiden man har maten i ugnen.
Sen finns ju skidspåren och solen kvar ute, för det ena utesluter ju inte det andra. :-)
Nu står den i tv-rummet, men så fort jag fått undan i "barnens" all-rum ska biblioteket upp och då blir det ett träningsrum vid grovingången... En dag..... Det är mycket som ska ske "en dag"...



Känner i dag stor tacksamhet till att jag har underbara kollegor, bra chef och ljuvliga och spretiga barn att jobba med. Ren luft att andas, solsken, fantastiska vänner samt en familj som betyder allt.
Känner mig väldigt priviligerad.


Hoppas fler har lika stor tur som jag:-)
Passar på att avsluta innan internet som vanligt lägger av några timmar per kväll... så jobbigt när allt man skrivit försvinner;-P

Tror ni man någonsin verkligen kommer i kapp med livet?

Varma kramar!

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Samma sak här när ungarna inte finns i huset.

Tur då att våra gubbs har sin hockey att glädjas åt(här är det Färjestad som gäller)

så vi kan ägna oss åt vårt...Haa!!Jag brukar säga till min hälft att jag läser honom som en öppen bok!



Klart slut från Västanbäck

2011-03-17 @ 09:43:54
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: milla - andante

Många tankar där vännen... och jag anar att det blir så när en stor förändring sker i livet. Hoppas att träningen och våren gör att du känner att du är ikapp!

STOR VARM KRAM

2011-03-17 @ 16:32:34
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Camilla

Cross-trainer är verkligen en god vän.. vi har både en sådan och ett löpband så vi kan träna tillsammans. Dessutom har vi TV där, så vi kan sätta på någon bra serie (det är mest det som går där) och både förena nytta med nöje. Just nu är det Brothers and Sisters som gäller för mig... älskar denna amerikanska serie där allt blandas samman i en härlig familj (handlar om en mamma och hennes vuxna barn och deras liv). Väldig amerikansk, men samtidigt oerhört nära livet här.



Men jag kan tänka mig att saker och ting förändras mycket när barnen flyttar... kände själv bara i förra veckan när mina småtroll var hos farmor och farfar... det kändes konstigt tomt. Hur ska det då bli när de flyttar för gott... Oj så avlägset det känns, men barnen växer så fort... så vips är vi där vi med.



kram

2011-03-18 @ 09:08:03
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Duktig kisse som kan lösa soduko! ;0)

2011-03-23 @ 14:38:38
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Ingmarie

...bara jag som knackar på!För att önska dig

en bra vecka på alla de sätt!



Kramen

2011-03-28 @ 08:56:03
URL: http://frujacobsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0