ÄNTLIGEN!!!!

Nu verkar jag ha fått igång internet i huset igen:-) Snacka om att man blivit beroende av dator och internet...Hade aldrig trott jag skulle bli så knäpp av att vara utan det... Riktigt pinsamt;-P Tur jag har mina pojkar som hjälpte till på slutet när väl T3 kommit till skott och jag fick hjälp. Man förstår ju inte så mycket av allt data språk och hur allt tekniskt fungerar;-P



Julen kom och gick. Som vanligt är det ju själva väntan som är underbarast;-) Fast juldagen var ett stort guldkorn för mig. Då var vi med barnen hemma här och firade jul. Åt gott, hade paket utdelning, myste, spelade spel osv. Synd bara att Andreas och Melkers sambos var borta hos sina nära och kära. Men de var ju med i våra hjärtan:-) Själva julaftonen var vi först i Botsmark hos barnens farfar och sen i Nyhem hos mina föräldrar. Annandagen var vi hos barnens farmor. Å' då "farmor" även fyller år den 22:a så träffar man den delen av släkten intensivt till julen...
Emilie och Jacob sov över två dagar så jag fick verkligen rå om dem i dagarna 4 rent av. Så underbart det är! 

Emilie och Jacob i Nyhem julaftonskvällen


Andreas är lite fundersam över Tomten....Eller så längtar han bara efter My...


Melker verkar förklara något för mormor och morfar


Å' Viking var mest intresserad av att tjuvöppna paketen...

Avslöjad;-P


Så nu har lugnet åter infunnit sig och det är vardag igen. Men snart är det helg igen:-)
Har redan  börjat spåna på nyårs menyn... 

Nästa torsdag kör Revyn igång för år. Alltid lika roligt när den startar och alltid lika roligt i slutet av januari när den slutar... Allt har sin tid. Jag har inte varit och kollat något när de övat. Bara läst lite i gubbens manus. Ska bli kul när det är dags.


Några veckor före jul hade vi helt enormt med snö. Natten mellan 9 och 10 kom det över 40 cm. Men nu...

...inte mycket till snö, men desto mer is:-( Vågar knappt gå ut.

Skulle vara mysigt med lite mer snö så man kan plocka fram skidorna. Skulle gärna vilja prova se hur det går i år.

Nä, nu har jag surrat runt nog. Skulle bara vilja skicka en extra stor och varm kram till några som hört av sig flera gånger och tänkt på mig under tiden jag varit "borta". Det är Helen, Anneli, Sussi och Camilla. Tack för alla era tankar, om ni visste hur mycket det värmer i mitt hjärta!

Nu ska vi bara hålla tummarna så det inte börjar strula igen...

GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN♥

♥Stora varma kramar



Kommentarer
Postat av: Anneli

Äntligen !!! - Säjer jag också...Har nog blivit beroende av dej ;)Saknad har du varit i allfall !

- Tack för alla dina goa´kommentarer ♥ Blir glad i hjärtat av dom ska du veta !

- Vilken mysjul ni har haft, för om man har sina nära och kära omkring sej behöver man inget mer ! - Ja,jag kan väl erkänna att det är väldigt kul med julklappar också ;)

Så din "gubbe" är revyartist ! - En riktigt skämtare alltså ;) Det måste ju vara himla kul att få spela i en lokalrevy, dom har säkert väldigt roligt när dom tränar kan jag tänka mej !

- Du då, är du ingen skådespelartalang ?? !



Ta det lugnt nu i halkan,ha både broddar, spark, hjäm och ...Ja ta på dej hel hockeyutrustning direkt !

Kraaamar från Anneli ♥

2011-12-28 @ 10:45:57
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com
Postat av: Stina Andersson Lundström

Hej Bibbi, vad kul att se ett livstecken från dig sköna böna, jag ser att du har haft en god jul och det har jag också haft, men några dagar till njuter vi av lugnet innan det är dags att infinna sig på jobbet igen. Stora kramar/Kollegan Stina

2011-12-28 @ 13:41:17
Postat av: Helen

Så härligt att ha dig tillbaka på banan, igen, Bibbi!!

Jag har verkligen saknat dina härliga kommentarer, ska du veta!!

Så fina bilder på din familj! Och jag hoppas att din E mår bra, hon var då så söt på fotot du visade.

Ja, julen är en mysig tid, jag känner alltid ett litet vemod när den går mot sitt slut...

Men då får man se fram emot våren och ljuset och inte att förglömma de ljuva sommarblommorna!!

Ha ett gott slut på detta årets sista, skälvande dagar!

Många kramar!

2011-12-28 @ 15:22:16
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: millandante

Gulliga du:) Nä nu har du haft ditt strul tycker jag... jag säger detsamma, tur man har folk omkring sig när man behöver teknikhjälp...:) Härligt att du kan blogga igen:):) Mysigt ni har haft det över julen! Och du bekräftar bara något som jag anat länge... du ÄR Tometemor!!:)



Kram du goa och god fortsättning:)

2011-12-28 @ 16:48:42
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: millandante

Gulliga du:) Nä nu har du haft ditt strul tycker jag... jag säger detsamma, tur man har folk omkring sig när man behöver teknikhjälp...:) Härligt att du kan blogga igen:):) Mysigt ni har haft det över julen! Och du bekräftar bara något som jag anat länge... du ÄR Tometemor!!:)



Kram du goa och god fortsättning:)

2011-12-28 @ 16:50:07
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Kul att läsa att din jul varit toppen!

Och att datorn är på G igen, teknik strul får jag alltid be om hjälp med...

Tack för alla rara kommentarer hos mig, blir så mallig av allt beröm!!!

Vi verkar ha lite lika traditioner såsom bingolotto och käk isoffan, julgranens klädsel osv. Kul!

Vad läckert att din gubbe är med i revyn!!! Nåt jag kan se nånstans? Via dator, tv eller så? Vore ju ur kul :)

Ha det nu bara bäst och lycka till med nyårsmenyn!

Själv slipper jag det, är bort bjuden :)

Kram Sussi

2011-12-28 @ 20:26:57
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Camilla/Rufft och Sött

Nu ses vi snart!!!!!

Kramen!!

2011-12-29 @ 00:57:39
URL: http://rufftochsott.blogspot.com
Postat av: AnCi

Äntligen är Du tillbaka! Har saknat dig o dina fina kommentarer...



Känner så väl igen mig i din beskrivning av julen, allra bäst trivs man ju just hemma med sin familj omkring sig...



Funderar på nyårsmeny jag med, tror jag lånar en från "Halv 8 hos mig" ( Paul vecka 51 ). Hon "den vilsna" du vet och hennes familj kommer o ska fira in det nya året med oss.



Stoooor kram AnCa



2011-12-29 @ 08:08:13
URL: http://nyanotta.blogspot.com/
Postat av: Annika Tenghall

Halloj!



Kul att "se" dig igen :-) Ni verkar också ha haft en mysig jul :-) En så fin krans! Och vilken underbart busig katt. (Vår ena katt nöjde sig med att lägga sig bland allt julpapper ;-)



Ha det gott!

Annika

2011-12-29 @ 11:57:31
URL: http://thegardenprincessdiary.blogspot.com
Postat av: Pilgården-Susanne

Gott nytt år! Ja menyn till nyår har jag klurat ut.

Var och handlade imorse innan jag öppnade butiken. Tror alla är i Borlänge dessa dagar för jag har haft det alldeles för lugnt i min butik =(

Ha ett riktigt gott nytt år!

Kram

Susanne

2011-12-29 @ 14:06:45
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Tack Goa du för alla så rara fina och omtänksamma kommentarer från dig! Jag blir så glad :)

Gott slut!

Kram Sussi

2011-12-30 @ 10:30:06
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Anneli

Tänkte önska dej och din familj en trevlig nyårsafton & Ett Gott Nytt År !

- Men efter att ha fått se din nyårsmeny, undrar jag : - VILKEN TID ÄR DET MAT ??!

Kram ! Anneli ♥

2011-12-30 @ 18:07:49
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Gott Nytt år på er!

Kram Sussi

2011-12-31 @ 12:41:44
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0