Gott bröd att njuta av

Så är snart den ljuva semstertiden slut... Ja, jag har en vecka kvar, men maken börjar jobba i morgon igen.
VIlket fantastiskt väder vi haft:-) Helt fantastiskt! Kanske bra det blir lite sämre nu så man får något vettigt gjort;-P

Jag har hittat ett ljuvligt bröd jag bakat några gånger. Blir nästan som en del av middag eller lunch:-)


Det är toppat med västerbottenost, basilika, rödlök, tomat och pumpafrön.

3 dl ljummet vatten
½ pkt jäst (25g)
2 tsk flingsalt
1 tsk flytande honung
7 dl vetemjöl special

Rör ihop vatten, jäst och salt och blanda sen i övriga ingredienser.
Tryck ut degen på en plåt så den blir ca 1,5 cm hög.
Toppa med dina gosaker. Jag älskar västerbottenost så jag tog smala stavar av den och la på:-) Pumpa fröna ger en väldigt härlig smak åt brödet, så också lite färsk basilika.

Ringla på lite olivolja smt strö över lite flingsalt på. Låt jäsa ca 30 min och grädda sen i mitten av ugnen i ca 20 min. Ät och njut :-)


Den enklaste soppan blir en lyxmåltid med detta bröd:-)


Idag blir det en Nolia dag för oss. Maken ska uppträda med revygänget på stora scenen kl 16 så innan dess hoppas jag ha hunnit kolla runt.
Igår blev det en tur till Skellefteå för att shoppa lite och se fotboll. Någon shopping blev det inte för jag hittade inget jag ville ha.... Men fotboll och en massa god mat blev det i allafall:-)
Vet inte riktigt vad jag är i för il...men jag är inte alls sugen på att handla något. Eller rättare sagt, hittar inget jag vill ha.... Tror jag ska köpa nya innerdörrar istället:-)

Nä, dags att göra en tur runt trädgården och plocka in allt moget. Härligt när man har så mycket gott på gården.

Ha en underbar dag!
Kramar♥





Kommentarer
Postat av: Anna

Så gott det såg ut! Det kan du få bjuda på.

Skönt med en egen veckas ledighet. Du har ju en underbar trädgård. Mycket gott i den. Gissar att det är i den du laddar dina batterier. Är det därför du alltid är så lugn och snäll?

Ska ni på Diggiloo? Vi tänker åka dit om vi får sluta tidigare på fredag.

kram

2011-08-07 @ 10:57:39
Postat av: millandante

Tack för det tipset Bibbi! Detta ska jag göra till brunch om en stund, även om det blire en annan ost:)



Hälsa maken och hans gäng lycka till!!

STOR VARM KRAM till dig!!!

2011-08-07 @ 11:11:31
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Pilgården-Susanne

Mmm jag känner riktigt hur gott det doftar!! Det vattnas i munnen. Kul att du kikar in hos mig, jag hinner knappt läsa bloggar men det ska jag väl på sätt o vis vara glad för =) jag menar att det kommer kunder till butiken. Ha det gott!

KramSusanne

2011-08-08 @ 18:16:47
URL: http://pilgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0