Det gäller att...

..ta tillvara på blomsterprakten.

Så fort allt börjar vissna ner.

Känner jag måste skynda att njuta av de blommor som fortfarande inte blommat ut

Plockar in blommor mest varje dag :-)

Men ibland blir det lite tokigt... Som här:-)
Jag har en bänk för "semestrande" amaryllis, där tömmer jag även rester från sådd och blommor som dött... men det verkar som en ballongplanta kom på att den nog ville vara med ändå. Så jag fick "parasoll" och en härligt senblommande ballongplanta i trädgården:-)

Nej, allt har inte blommat ut. Men just nu känns det så mycket höst där ute.... Blomorna har även blommat tidigare så det känns väldigt tomt ute nu...


Nu är snart första arbetsveckan efter semestern gjord. Har gått väldigt bra.
Men så har ju världens bästa jobb:-) Men 19 st UNDERBARA ungar:-)

Stor kram♥


Kommentarer
Postat av: Helen

Åhhh, i år har jag ingen klint i trädgården...jag visste väl att det var något som fattades ;-). Vi har haft regn i flera dagar nu, så blommorna hänger och ser ut som dränkta katter. Inte kul!

Hoppas att det blir bättre väder i helgen. Ha en skön sådan. Många kramar!!

2011-08-19 @ 11:38:16
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilka fina bilder på din blomsterprakt ! - Kul med plantan som återuppstått i från det döda ;) !

- Ja visst ser vi slutet på sommaren men jag gillar hösten också. Dom där klara och kalla höstdagarna är underbara !

Trevlig helg ! Kram / Anneli

2011-08-19 @ 14:40:26
URL: http://harslutarallmanvag.blogspot.com
Postat av: Gardenhouse

Fin blommster du har!

Och Ballongblomman är ju jätte kraftig och fin, själv glömmde jag sätta såna i år...

Ja visst vill man njuta riktigt av blommrefrängen, kan bara hålla med.

Sv- Så synd på dina Madonna liljor, man blir ju så less då man lägger ned en massa jobb och tid för att nåt spektakel ska förstöra dem på noll tid sedan...

Ha en fortsatt skön helg,

kram Sussi

2011-08-20 @ 13:20:21
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Fin blommster du har!

Och Ballongblomman är ju jätte kraftig och fin, själv glömmde jag sätta såna i år...

Ja visst vill man njuta riktigt av blommrefrängen, kan bara hålla med.

Sv- Så synd på dina Madonna liljor, man blir ju så less då man lägger ned en massa jobb och tid för att nåt spektakel ska förstöra dem på noll tid sedan...

Ha en fortsatt skön helg,

kram Sussi

2011-08-20 @ 13:21:04
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Fantastiskt vilken fiffig almenacka, tror du man kan införa en dag extra varje vecka på riktigt ;0) Gärna då som ledig dag...



Fiiiina blommor, jag får nöja mig med köpes men minns hur det var hemma hos mamma när jag var liten. Där kunde man plocka rejäla buketter.



~Ingrid

2011-08-20 @ 17:01:51
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så härligt att kunna plocka in färska blommor varje dag....Kram Johanna

2011-08-20 @ 23:32:10
URL: http://www.njutbarating.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0