Bra start på april

Blev en mycket trevlig helg:-)
Började i fredags med att vi firade mina föräldrars 50 åriga bröllopsdag.
Inte alla som får fira Guldbröllop.:-)
Sen att min far alltid påstår att det är ett aprilskämt är ju en annan sak...


Jag och min syster hade fixar lite mysigt samt gjort en massa god mat att äta.
Blev väldigt trevligt i enkelhet. Synd det inte syns på bilden hur fint det blir när man tar ett kort och kopierar till handgjort papper. Jag tog sen också och "glittrade" bilden lite. Blev jättefint.

I lördags hade man ju alla dessa "måsten" som ska göras, men då tyckte maken att vi skulle ta en tur till Blå Eld som hade utförsäljning på lite varor å' jag var ju inte så svår övertalad...
Sen ska poängteras att det var maken som sa vad som skulle köpas...

Det är ganska kul att handla när det är 50% rabatt..
Men dottern tog tempen på pappan vid hemkosten...Jag förstår henne;-)

Har hunnit börja så också. Underbart! Bara det nu kommer upp också.
Man vet ju aldrig med fröna man plockar själv. I bland kommer jättemycket och ibland inget.
Bara att hålla en tumme.

Synd bara solen lyste med sin frånvaro.


Lite för mycket snö kvar än....

Skulle nog tycka annorlunda om vi haft en skoter:-P

Ja, detta var lite av min helg. God mat, träning, umgänge med trevliga människor och uppladdning för veckan. Perfekt! Å' nästa helg blir nog ännu bättre...För då ska jag på IKEA! Jippie!

Hoppas fler haft en skön helg.

              ♥Kramar♥

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhh.. vad härligt med fröer... längtar själv tills det börjar bli dags att påta, men vi tar nog bara landet i år, jag och barnen. Är lite nervös för hur hallonen klarat vinter, för det har varit mycket snö över dem i år. Funderar också på något slags litet växthus mot väggen för att odla tomater. Har letat körsbärstomatfrön i år, utan tur, så jag får nog köpa plantan när de kommer sedan. Det brukar ju finnas det också som tur är.



Ja... tänkt att ha varit gifta i 50 år... vilken lycka! Vi firar faktiskt 10 år nästa sommar, och det känns rätt stort det också... tänkt att ha hängt i hop i över 10 år. 21 april har vi varit förlovade i 10 år... och det ska firas.



ha en härligt vecka... hoppas solen kommer fram snart.



Kram

2011-04-04 @ 08:33:30
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Ha ha , ja plötsligt händer det som som säger . Fina fynd !!!

Men usch va massa snö :-(

Kram/Lotta

2011-04-04 @ 09:45:17
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: ♥ EVA ♥

Härligt med guldbröllop ! Vi firade mina föräldrars förra sommaren och sånt får man nog inte vara med om så ofta...



Just nu regnar det här = snön försvinner sakta men säkert :):):)



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-04-04 @ 10:56:52
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Helen

Hälsa grattis till dina föräldrar! Så fina de var på sitt bröllopskort! Jag saknar min mamma och pappa varje dag...

Fina fynd hade du då också gjort på Blå eld, härligt att shoppa när det är rea!

Jag har inte sått något ännu, känns inte "rätt" när det är så mycket snö kvar, men det börjar ju faktiskt vara dags, om det ska hinna blomma innan höstfrosten kommer...

Kram!

2011-04-04 @ 11:29:50
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: milla - andante

Nä, det låter som om april månad inte hade kunnat starta bättre!:) Hade han hög feber???;)



KRAM

2011-04-04 @ 13:08:19
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Stina

Usch för snö. Vi har också en massa. Vill inte se den mer.:-)

Nja, vasen är väl ganska ny kan man säga. Jag köpte den för ett tag sedan hos MIO på rea. 79 kr. Den var ganska dyr innan, så lite tur har man ibland.:-) Kram Stina

2011-04-05 @ 10:07:54
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Gårdsromantik - Hjortgården i Kyrkbyn

Men vilken lycka med en inredningintresserad make ;)



Kram Maud

2011-04-06 @ 08:37:40
URL: http://havsviken.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Tack för att du skrev en rad i just det inlägget! Skriver i stort sett aldrig om Odd Molly i den vanliga bloggen utan i den enbart för de invigda just av den anledningen du skriver.



Tänk vilken fantastisk förmån att få fira guldbröllopp. I år har jag inte sått några frön, så det blir till att köpa färdiga plantor sedan. Brukar mest ha urnor och pelargoner ute.



I dag snöar det dock hos oss HUA!



~Ingrid

2011-04-06 @ 11:31:05
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Verkar som ni hade en mysig helg på alla sätt och vis! Fast jag tycker lite synd om er som fortfarande har så mycket snö kvar.

2011-04-06 @ 14:47:05
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Pilgården-Susanne

Men hu vad mycket snö ni har!!!! Hinner den smälta innan det kommer ny snö i höst?? Jag sår ingenting har gett upp den biten, jag lyckas liksom aldrig. Om det kommer upp något så blir de aldeles för långa o spinkiga innan det är dags att sätta ut dom. Ibland har det växt mossa i krukorna.....

Kram Susanne

2011-04-07 @ 13:58:59
URL: http://pilgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0