Lite frånvarande och upp & ner...


Hej alla söta! Ja , det är så här jag känner mig nu;P
Ny termin på jobbet med allt vad det innebär samt Revy!
Ja, nu är jag inte själv på scenen, det överlåter jag till maken och ene sonen. Jag står som allt i allo. Kassan, kiosk, kaffe servering, tillverkar godis- och frukt korgar mm.mm Kul är det i alla fall;)
Klicka på här så ser ni lite från svt;)
             
Maken som tur var i den manlige rollen i Dirty dancing...:s

Men detta innebär tyvärr att jag har inte så mycket tid över att kommentera hos er eller göra inlägg. Tittar in till er och läser lite snabbt gör jag när det finns en stund över dock. Vill ju hålla mig lite ajour;P Men det blir mest på arbetsraster då vårt bredband varit väldigt struligt på senaste tiden.:(

Har tillslut fått undan julen här hemma, tänk att det är lika underbart att plocka undan som att plocka fram...

Vitt, vitt, vitt..ro givande nu

Idag blir det kalas gånger två:) Svågern fyller 50 år på måndag och har öppet hus idag. Då vi även är grannar så blir det att passa på, vi firar honom både före och efter revyn. Känns lite tokigt att inte vara kvar hela kvällen, men jag tror han har full förståelse.

Ganska mycket prat om miljö nu, BRA! Det är viktigt vi alla tar ansvar. Vill tipsa om en underbar diskduk jag köpt.

Den kommer från Ekelunds och jag är supernöjd!
Fanns tyvärr inte så många mönster att välja på där jag köpte den, men det kommer nog in fler.
Har kokat den och verkligen ANVÄNT den och den funkar lika bra hela tiden:) 69 kr kostade den.
Gav bort några i julklapp med julmotiv. Hoppas de blev uppskattade.

Nu ska jag åka till stan och fixa blommor till jubilaren.

Ha det bäst!

♥KRAMAR♥

Nu är det bara längtan efter våren....

Kommentarer
Postat av: Jennike

Har saknat dina inlägg...äntligen kom ett nytt, men jag förstår att du inte hunnit med att skriva något ;)

Diskduken tackar jag allra ödmjukast för..., den används!

Kramar i mängder

2010-01-16 @ 14:51:19
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej vännen!



Jag har saknat dig...kul att du hann slänga in ett inlägg. Så halva familjen är involverad i Revy?! Det låter kul, men jag förstår att det tar tid.



Vi brukar hjälpa till några ggr. på Nyårsrevyn på Nordanå, i garderoben och fikat. I och med att Mimmi dansar i Ske-å dans- och balettförening, måste föräldrarna ställa upp på detta. Och då brukar man få se en liten snutt när man hinner, av Revyn.



Kul med lokala skämt!



Och visst är det skönt att vi går mot ljusare tider?



Ha det så bra!



Kram!

2010-01-16 @ 17:55:53
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Visst börjar man längta lite smått till våren. Speciellt idag när det blåser KALLT ute. Jag såg i ditt förra inlägg att du hade vackra iskonvaljer. Det ville jag ha tag på innan jul men i blomsteraffärerna där jag var hade de inte tagit hem sådana. Förklaringen till varför var att de är så dyra. Jo, det kan väl hända, men man vill ju som kund ändå ha chansen att avgöra själv om det är för dyrt eller ej. Tazetter är ju inte direkt gratis i blomsteraffärerna heller! Så jag är lite avundsjuk på dina fina konvaljer.

Ha en fortsatt fin helg! Kram

2010-01-17 @ 12:28:59
URL: http://iminarum.blogspot.com
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Vad kul med skådespelare i familjen!



Den där trasan har jag haft i butiken - de är superbra.



Kram Maud

2010-01-17 @ 18:09:44
URL: http://www.havsviken.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Jag har inte tagit bort någon kommentar, så ditt inlägg måste försvunnit innan det kom till mig! :(



Nu har jag en hund som står och trampar bredvid så jag får komma in hit sen och läsa vad du skrivit om. Nu hann jag bara se att du står på huvudet i kiosken! ;0)

2010-01-17 @ 19:03:45
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Bokmalen

Oj, oj, förstår att ni har fullt upp! Men kul låter det i alla fall. ;)

Ha det bäst!!

Kramen, Maria

2010-01-17 @ 20:34:06
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Tidsmästarinnan

Hej Bibbi,

oj vad kul!

Jag måste bara tacka för ditt Whiskymarinadstips, jag har testat och fått mycket beröm!! (inte alltid det händer med min matlagning kan jag säga, haha)

Så tusen tack!

Kram

Susanne

2010-01-17 @ 23:53:46
URL: http://tidsmastarinnan.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jaa... det tar mycket tid... men roligt att vara med. Ska bli roligt på lördag kan jag säga... OCH dottern ser fram emot att få komma med och titta... Jag lovade henne i något svagt ögonblick och hon har frågat gång på gång när det är dags... så det blir roligt. Hon var ju med nån repetition och satt som trollbunden...

2010-01-18 @ 08:45:41
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej Bibbi!

Kul att maken och sonen är med i revyn. Vi var ju på lokalrevy i fredags och det var jättetrevligt.

Vad tråkigt det lät med ditt knä men det är ju bra att det finns hjälp så att du slipper ha ont hela tiden. Det är ingen fara med mitt knä men jag blev rädd eftersom jag har åderbråck som går över knät och det är inte bra om de går sönder har jag förstått.

Vad fint du har fått hemma och blomman var söt!

Ha det så gott!

Kram/Maria

2010-01-18 @ 12:37:16
Postat av: Yvonne

Du verkar ha fullt upp! Ditt bakgrundsarbete med revyn är säkert nog så viktigt! Folk brukar väl vilja ha förfriskningar på såna tillställningar kan jag tro.

Den här gången kom kommentaren fram till mig utan att försvinna på vägen!

2010-01-18 @ 18:07:21
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: signe

Haha..härlig tomte! Jasså du har hållit på med revy..du skrev ju nåt om att du brukar dansa i jobbet..hade det med revyn att göra? Fast nu är du med i bakgrunden bara alltså?!...lr inte bara förstås! :) Ha en bra vecka! Kram

2010-01-18 @ 20:16:51
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Så roligt att ni håller på med nyårsrevy, och att ni var med du, maken och sonen var extra kul. Det är otroligt roligt och jobba med sånt. Jag har gjort smink och mask på Värmlandsteatern i måånga år. Men tröttnade på allt helg och kvällsarbete. Men det är kul! Fin och bra disktrasa hade du också.

Ha det gott

Kramar

AnnaMaria

2010-01-18 @ 21:40:55
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Hallå i stugan!

Ser att du också kastat ut allt vad jul heter,UNDERBART!

Detta med din dansante gubbr tycker jag verkar sååå spännande!Dirty Dancing???Jo jag tackar ja!

Nästa gång blir det kanske Lets Dance?

Skulle man kunna få se lite när han kommer till filmvärldens mest kända replik....Nobody puts my Baby in the corner...



Ha det alldeles underbart o hälsa din dansante gubbe

2010-01-20 @ 08:09:20
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Lilla kullan

Ja, nu kan det gott bli vår.

Ta hand om dig nu gumman.:-) Kram Stina

2010-01-20 @ 08:24:13
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Sanne/ Änglarnas hus

Hallojsan!



Ja nu sitter jag i snövallarna och läääängtar efter ett vårtecken..fryser till is innan de dyker upp!!

ha det gottis!

Kram Sanne

2010-01-20 @ 22:06:58
URL: http://anglarnashus.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Det där arbetet bakom scen tar sin lilla tid... I år är jag och sonen inte med i vår revy men jag förstår precis vad ni går igenom. Kul!! Men det finns som sagt inte mycket tid över till annat... Ska kolla in makens scenbravader imorgon... sätter jag på ljudet nu så vaknar dottern..

Ja Bibbi... nu börjar den där längtan efter takdropp... fräscht du gjort i köket!!

Sköt om dig och alla skådespelare!:)

KRAM goa du!!

2010-01-20 @ 23:57:51
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vad kul med revyn!!

Och vilken underbar vårplantering! Sån vill jag med ha :P



Nä, härma på du... det blir inte den första "kopian" :) Två av mina syskon har likadana... och Erika/det vita dårhuset har nyligen visat sin variant ;)



Ha d gott!

Kram Hanna



2010-01-21 @ 09:13:31
URL: http://hannashantverk.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Känner så igen mig det du skrev om att gråta när man ser bilder... jag har varit skygg för kameran LÄNGE... vill helst inte vara med på bild alls... jag undrar om inte min värk i kroppen och har lite med vikten att göra också..



Så kul vi ska ha på lördag... längtar.. Jag kommer att få med mig dottern också, hon ville så gärna se revyn och hon ska få en chans att göra något för sig själv... lillebror tar ju så stor plats just nu, så hon får inte så mycket av mamma som hon skulle önska tror jag.

2010-01-21 @ 10:36:49
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hi hi;) Jag tror jag förstår hur du känner dig.

Men jag såg att den vilda rosen fick tama rosor i kväll. Va bra. Det är du värd. Revyn va jättekul! Vad duktiga ni är. Men visst var det båda dina pojkar jag såg som jobbade? Så stora dom är!

Ha det bäst!

Kram Anna

2010-01-22 @ 23:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0