Adopterad..

I vanliga fall brukar väl människan välja djuret eller..?
Ändå så hände det sig i lördags att denna lilla tösabit bestämde sig för att flytta hem till oss.



Hon bara stod utanför vår dörr och skrek. Efter ett dygn då vi ändå varit ut med mat samt gett henne värme trots att vi bar ut henne varje gång hon smet in ja, då fick hon komma in.
Detta trots att vi har Kung Viking som är ca 7 gånger så stor som henne...
Hungrig som en varg, trött som en björn i ide, hes som efter en rockkonsert och rumpan fylld med fler maskar än komposten :S  Men så FIN!
Vi har nu avmaskat henne, men har en typ av infektion i höger öga. Hon är hur snäll och väluppfostrad som helst. Jag har varit i kontakt med Kattensvänner, polisen och satt upp lappar men ingen har än hört av sig. Snyft!
Viking är inte den lyckligaste ... Han är lite rädd för henne. Går undan och vill gärna inte äta bredvid henne. Hon däremot fräser och morrar åt honom.
Har ju inget namn på henne, men kallar henne KajsaMajsa...
Får för mig att hon tillhör en barnfamilj. Inte rädd för ljud, har aldrig varit upp på något av borden, KELIG och vill helst dela kudde med maken. Ligger största delen i soffan och sover. Vill gärna vara där någon i familjen är. Social. 
Ja, jag kan bara hoppas att hon får komma hem till sig igen, tror hon saknar sin familj.
Jag passar på att be er i Umeåområdet att sprida vidare så kanske allt kan få ett lyckligt slut.

Annars då... Jo, maken har kinklat och håller i kväll på med resten av golvet. Nyfiken på en bild av hur vi la klinkersen? Eller kanske ska vänta med det....

Nä, kan inte hålla mig, här kommer en liten bild;)

Ja, jag vet. Många säger nu "men hallå, hur tänker ni..." Men det är så att vi är inte som alla andra, utan vi vill vara lite lagomt avvikande;P Vill inte att jag ska se samma mönster när jag går in till en granne tex.  Men jag förstår på andra att jag tänker lite konstigt...Tur maken är likadan;)


Gjorde mig ett fynd på Hantverksmässan i lördags. Några barn i byn hade ett bord med diverse, bland annat lite loppis. Där hittade jag dessa skedar. Dom är så fina! Vi har dessa kaffeskedar också, har för mig att det är Gammelfransk. Rätta mig om jag har fel. Kul att använda i allafall då de är så genuina och vackra.

Snön lyser med sin frånvaro, men däremot verkar en bacill ha hittat till mig... VILL INTE BLI SJUK NU!!! Ska på 70-tals fest på lördag och det ser jag verkligen fram emot. Så det är att kurera så fort man kommer hem på dagarna.  Kurera och kurera, känner av något men är inte sjuk. Som tur är har jag införskaffat nya Dan Brown så jag har absolut inget emot att lata mig på kvällarna...;P

Den förlorade symbolen
Har hunnit drygt halva. Inte lika bra som som de andra med Robert Langdon, men bra. Ser fram emot att få VETA..

Hoppas allt är bra med er.
Kramar i massor♥


Kommentarer
Postat av: Jennike

Kära du, Katter är kloka djur och de kan välja vart de vill gå. Jag tror att de känner på sej vart det finns kärlek...där de kan få hjälp!:)

Blir ju hel läckert me golvet ju...Gubben är ba duktig!

Jag hoppas verkligen att du lyckas skrämma iväg bacillen, den har inget i din kropp att göra! Kram rara du.

2009-10-28 @ 22:01:34
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Förståndig katt som valde er!!

Kanonfint golv och ja, inte som alla andra, kul!!!

Kram

2009-10-28 @ 23:42:48
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Camilla

Oj, så fint golvet blir... verkligen! Jag tycker inte alls att det är såå annorlunda och jag håller med dig att det är inte roligt att kliva in hos nån annan och så har de exakt lika!



Såg du att det är ett hus på gatan ute till försäljning igen förresten?



Skedarna, Franska liljan borde det vara. Jag har också flera av dem. Jag fick efter mamma silver och det var främst Franska liljan.Vackert mönster tycker jag, eller hur!?



Du tror inte det är en sommarkatt ändå... annars borde ju nån sakna henne tycker jag. Men visst kände hon att hon hittade kärlek hos er, därför valde hon er. Viking vänjer sig säkert snart. Annars kan du ta kontakt med djurskyddet, de tar ju emot hemlösa katter.



Kram

2009-10-29 @ 08:18:12
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Helen

Åh, lilla KajsaMajsan!! Stackars liten! Hoppas att hennes ägare hör av sig!! Annars hoppas jag att hon och Viking blir kära i varandra och får leva lyckliga i alla sina dagar hemma hos er!



Så snyggt golvet blev! Kul att ni har lagt ert "egna" mönster. Läckert!



Hoppas att du inte blir sjuk, nu när det är kalas på G...



Stora kramen till dig!

2009-10-29 @ 11:31:37
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Ett rött monogram

Tack för hälsningen. En sån lite gosing som adopterat er. Kanske hon gick dit det luktade katt, där är dom snälla. Katter är ju smarta, du är snäll som tar hand om henne, hoppas hon får stanna hos dig. Och att Sune tycker hon är ok om ett tag. Det var ett fint golv, jag tycker det var fint med ljusa plattor lagda lite olika så.

Ha det gott

Kramar till dig

AnnaMaria

2009-10-29 @ 13:37:34
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Den lilla kattfröken tyckte väl ni verkade vara en trevlig familj att bo hos. Kanske tröttnade hon på sin gamla familj? En fd jobbarkompis hade en katt som en dag tröttnade på att bo hos dem och flyttade till granngården! :D

Hoppas du håller dig frisk nu så att du kan gå på festen i helgen!



Snyggt golvet blir! Vem har sagt att man måste göra som alla andra?? :0)

2009-10-29 @ 19:38:28
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Halloj!

Så ni har också fått en ny familjemedlem?!

Kan riktigt se framförmig hur förskräckt Viking är, fniss!

Hallen blir kanonbra! Blir kul att se i december, och att träffa er förstås, vi saknar er ju!!

Hoppas du får vara frisk så du inte missar födelsedagsfesten!

Kramen!

2009-10-29 @ 20:59:15
URL: http://millapaosterlen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Vad lycklig den kisse verkar vara som fått flytta in till dig o gubben!Snälla människor kan aldrig bli för många...Kung Viking behöver bara lite tid på sig!

Influensan har nu kommit till Västanbäck.Dottern fick ställa in resa till London nu på måndag,är rätt så sjuk faktiskt!

Ska ta en långpromenad till kyrkan o tända ett ljus,för långt att åka till Värmland o göra det men det går lika bra på minneslunden här!



Önskar er alla(inkl de fyrbenta)en trevlig helg!

2009-10-31 @ 07:34:45
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Cilla

Golvet blir jättefint, känns lite kul att det "händer något extra". Söt liten KajsaMajsa, vilken tur hon har som hittade till just er- hoppas det ordnar sej!

Jaa du, 70-talskläderna kan ju vara minst lika scary som Halloweendräkter- hihi Vore kul att se en bild på hur ni ser ut;-)

Ha en mysig helg! Kram Cilla

2009-10-31 @ 13:36:00
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: Pilgården-Susanne

Oh lilla kisse!!! Hoppas någon hör av sig eller att ni kan ha henne kvar.

Det är ju jättebra när man kan sätta egen prägel och få som man vill! Skönt att det är klart va?

Kram Susanne

2009-11-01 @ 08:45:15
URL: http://pilgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0