Nu är hon på gång igen..

Visst är det så att man ska passa på när ångan är uppe;)
Maken var väl inte lika kär i mig som vanligt när jag hyrt maskin för att kapa panel i veckan:S Men han håller nu med om att det gick bra och fortare än han trott. Nu är bara typ allt kvar...
Han gillar INTE min planering. Men jag är bara som jag är. Har väntat i 1,5 år så visst är det befogat? ;P


Gissa om jag längtar att få tapetsera och måla detta vitt!!!!

Annars är här sig ganska likt. Jobb, jobb och åter igen jobb! Men glädjande är att Grund- och förskolenämnden nu bestämt och lovat att vi ska få ny förskola samt renovering av den befintliga skoldelen. SKÖNT! Synd bara att allt tar sådan tid. Kommer ju säkert att ta minst 2 år innan det är klart i alla fall..  Men man har ju något underbart att se fram emot.

Annat underbart att se fram emot är melodikrysset klockan 10.00 ;) Synd bara att Pia jobbar så vi kan inte terrorisera varandra under programmet.

Funderar som smått över vad det ska serveras för middag i huset  i dag.
Var på en underbar middag hos AnnSofie och Bosse i går. Så egentligen är jag ju fortfarande mätt...
Men något gott ska jag nog komma på. Dot´ra är visst sugen på gryta och maken ska ut med jobbet. Så lutningen är väl ganska stor på en gryta....

Ser att många börjat plocka fram julstjärnor, ljusstakar och div adventspynt redan. Där är jag lite för traditionsbunden. Helgen förstaadvent ska allt fram, inte tidigare... Men då ska verkligen mycket fram. Inte lönt att spara mer än julgranen till kvällen innan...
Däremot har jag redan köpt årets tomte;) Kunde inte låta bli när jag var på mässan och min mormors bror och fru stod och sålde denna söte tomte


Men Tomten får sitta instängd några veckor till.

Ni kommer väl i håg utlottningen?

♥kramar♥

Nu ska jag skynda att plocka fram kaffepannan och god macka till krysset.

Kommentarer
Postat av: EVA

Ja visst längtar man till julpyntningen är igång och jag har smygbörjat med utebelysningar...och rött har vi ju redan inne så det är inte så många förändringar...fast några...hihi !



Ha en underbar helg !

***

KRAAAM EVA



.

2009-11-14 @ 16:14:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Helen

Men, hallå, så duktiga ni är! Vit panel=supersnyggt!



Det verkar vara självaste tomtefar som har flyttat hem till dig. Klokt av dig att låta honom vila, tids nog kommer han få fullt upp...



Ikväll tände vi ljusslingorna i en av våra buskar, och det blev så fint, och jag kommer nog att börja småpynta inför julen, för nu går veckorna fort...



Ha det bra!



Kram!

2009-11-14 @ 23:55:06
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag längtar verkligen jättemycket efter att få ta fram alla julsakerna. Det är extra kul nu när man har liten hemma med. :)



Jättefin tomte ni har!

2009-11-19 @ 17:59:22
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0