Redan söndag igen...

Hej alla söta!
Försöker ta mig några minuter för att tala om att jag lever;P
Hallen tar betydligt mer tid än jag trodde... Men vi har ju så mycket annat att göra också...
Lite har dock hänt, den mesta av målningen är gjort och all spackling odyl är avklarat. Troligen börjar vi med tapetseringen i morgon. Fredagen tillbringade jag i en trävarubutik. Men nu ska allt material som behövs finnas. Vår vanliga otur var ju framme, så vi måste byta all bröstlist och alla dörrfoder...Så vi har mycket kvar....


Känns underbart med att ha målat vitt:) Så fantastiskt ljust och fint det blir. 
Värst nu känns nästan röran i tvrummet...

Ni ser ju röran... Inte känns det så kul inte....

Hade en liten vilodag idag. Blev väldigt lite målat...
Men en skogspromenad då jag plockade gran- och en ris samt lite julgodis tillverkning;)
Hade en grädde som gått ut så jag passade på att göra knäck och en fudge. Den blev väldigt uppskattad;)

Njam njam;)
Recept? Ja, visst!
FUDGE

4 dl socker
2 dl grädde
100 gr smör eller margarin
200 gr blockchoklad

1,Smält ihop smöret med socker och grädde i en kastrull. Småkoka i 5 min.

2,Blanda i blockchokladen, (jag blandade ljus och mörk)

3,Häll upp smeten i en form med smörat bakplåtspapper, låt svalna.

4, Skär upp och lägg fudgebitarna i en burk. Förvara svalt!

Sen är det bara att äta och njuta;)

Knäcken gör jag i micron.

MICROKNÄCK 

½ dl grädde
1 dl socker
1 dl sirap
Koka i micron 8-9 min
Häll upp i knäckformar.
Jag gillar att lägga en bit mintchoko i varje form... Går bra med nougat eller annat också. Blir jättemums!

Kära mor gav mig en blomma i veckan. Visst är den läcker? Lite annorlunda julstjärna som förgyller mitt köksbord:)


Nu har jag "rastat" färdigt. Hoppas ha roligare bilder nästa vecka att visa upp;)
Jag vet jag är kass på att kommentera just nu... men jag läser och skriver en rad när jag har tid. Brukar passa på när jag har rast på jobbet;P Då förgyller jag tillvaron.

♥Massor av kramar♥

Missa inte tävlingen inne hos Madickens värld  Du kan bland annat vinna detta underbara Zinkhus

Å´det är sista veckan ni har möjlighet att lämna en kommentar och vinna boken Skandinavisk jul hos mig;)
Klicka på bilden så kommer du rätt

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ojoj vad ni jobbar och står i! Det var ju en himla tur att du hann tillverka lite fudge och knäck så ni fick något gott att tugga på också! ;)

2009-11-22 @ 23:16:21
URL: http://yvoeri.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Ni kommer i alla fall att få lön för mödan, det blir så fint med det vita!!!

Bra att ändå ta en vilodag mitt i allt! Det har du igen senare!

Fudge ska jag testa! Men inte förrän dan före dopparedan tror jag, OM det ska finnas några kvar i juldagarna...:) Fast, å andra sidan... det kan behövas lite gott under julförberedelserna också... hehe...

Ha en fin vecka goa du!

Kram

2009-11-23 @ 08:47:54
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Helen

Hej min vän!



Så ni kämpar och står i!



Och det tar alltid längre tid än vad man tror det ska göra med renoveringarna...inte är det som i "Äntligen hemma", inte, där det tar en timme att renovera ett helt rum.



Så söt den knubbiga julstjärnan var, och mumsigt värre var det med fudge!



Ha en bra början på veckan!



Kram!

2009-11-23 @ 09:00:29
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack du rara för kommentaren hos mig!! Blev så glad!

Det kommer att bli så finti er hall när det blir klart! Mycket jobb, men det brukar kännas bra när det är klart!:)



Kram Camilla

2009-11-23 @ 11:55:07
URL: http://millashem.blogspot.com
Postat av: Lotta

2009-11-24 @ 12:21:07
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Hoppsan var lite för snabb och skicka iväg den förra kommentaren ;-)

Oj va fint du får i hallen , skönt sen när det är klart . Det som du tycker är rörigt där i teverummet så ser det ut i hela mitt hus :-D

Ha det gott och tack för recepten !

Kram/Lotta

2009-11-24 @ 12:23:00
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Oj vad ni stökar! Men det blir säker fint! Jag har inte julbakat något än, äter ju bara upp det ;)

Kran Susanne

2009-11-24 @ 15:20:52
URL: http://pilgarden.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Du kommer att bli sååå nöjdmed den hallen,syns ju redan nu!Under tiden kan du ju käka lite godis...



Stora kramen till dig!

2009-11-26 @ 16:41:32
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: AnCa

Hur har du det i röran min vän? Börjar du få ordning på torpet? Här har liksom luften gått ur mig lite. I morgon får jag troligtvis min uppsägning i svart på vitt, då är det bara att acceptera faktum o gå vidare. Jag är egentligen inte så ledsen över det hela eftersom jag i ärlighetens namn inte haft det så bra på jobbet, utan vill se det här som en möjlighet att gå vidare i livet. Men vår stad har drabbats hårt av arbetslösheten med flera nedlagda stora industrier, så chanserna till nytt jobb är väl inte så jättestora. men det ordnar sig väl på nåt sätt?

Kramelikram// AnCa

2009-11-26 @ 21:33:23
URL: http://nyanotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0