Kaka söker annat än maka....



Provade baka en ny kaka i kväll. GOD!
Här kommer receptet:




Tyrakaka  a' la Bibbi

125 gram smör

1,5 dl strösocker

1,5 dl mjöl

2,5 dl havregryn

1 tsk bikarbonat

0,5 dl chokladpellets

( eller chokladbitar, står russin i receptet))

1. Sätt ugnen på 175 grader

2. Blanda alla ingredienser

3. Rulla 25 bollar som plattas lätt

4. Grädda mitt i ugnen ca10-15 min

5. Låt kakorna svalna på galler

6. Ät och njut!


Annars har jag mest bara varit idag. Bekantat mig med min nya kärlek:-)

Ja, min stora har jag lyckats tappa bort en del till så den får stå på vila... Men för mig är det helt enkelt OMÖJLIGT att vara utan hushållsassistent. Har inte provat baka med den idag, men har rivit ost och vitkål för fulla muggar;-P
Känns härligt! Roligt med så klatschig färg också. Den känns bara så ruggit liten. Men den räcker säkert. Jag har ju inte alltid fullt hus.....och det känns bra med en liten när jag bara ska göra en liten deg. Ska försöka få tag på delen som försvunnit, en kollega har lovat mig sin när resten av maskinen lägger av, men när sker det? Men snällt av henne att tänka på mig.
Nu är helgen redan slut igen...Varför går helgerna så fort? De borde vara minst en dag längre,:-(    I mitt köks fönster hänger olika gardiner. Beslutsångest kallas det visst. Ska jag ha gröna eller vita längder till de mönstrade... Ja, får fortsätta gå och titta för att besluta mig. Ibland tycker jag det ena...ibland det andra... Bara jag bestämt mig till på torsdag. Då kommer Maria upp från Stockholm. LÄNGTAR! Vill inte hon ska tro jag blivit HELT tokig.
Nu är det dags för att göra lite vettigt innan sängen ropar. Sköt om er och ha en bra måndag! Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Milla of Sweden

Hej vännen!

Det var LÄNGE sen det var datahörna...dags för ett besök!

Smaskens vilka goda kakor!

Ska ta och fika nu innan jag måste börja städa!



Kramar!!

2009-03-25 @ 08:49:26
URL: http://millaofsweden.blogg.se/
Postat av: Maria

snart ses vi! längtar sjukt mycket! puss puss

2009-03-25 @ 20:55:38
Postat av: Milla S

Mmmm... chokladpellets har jag aldrig hört talas om, men jag kan ana att det är goda grejer...

Vilken snygg assistent! Har aldrig haft någon men det verkar ju väldigt smidigt!

Skrattar lite igenkännande åt gardinuppsättningen... det blir liksom bara värre och värre med åren tycker jag...

Om två minuter är det fredag igen!

Kram

2009-03-26 @ 23:58:58
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Milla of Sweden

Snyft, nu blev ju JAG vemodig...

Kommer sakna er med!!!!!!!!!

Det blir svårt att låna Andreas....jag lyckades tippa två betongfågelbad på foten nu på förmiddan...



Kramar!!

2009-03-27 @ 14:09:29
URL: http://millaofsweden.blogg.se/
Postat av: Milla of Sweden

Snyft, nu blev ju JAG vemodig...

Kommer sakna er med!!!!!!!!!

Det blir svårt att låna Andreas....jag lyckades tippa två betongfågelbad på foten nu på förmiddan...



Kramar!!

2009-03-27 @ 14:09:53
URL: http://millaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0