Ännu en härlig helg!

Har verkligen försökt njuta i helgen. Fredagkväll var underbart skön framför "Så ska det låta". Har dessutom hunnit se/lyssnat på repris via www.svt.se  Det var verkligen ett kanon avsnitt! :-)  Blev inte lika imponerad av lördagens melodifestival...Jag hade två låtar jag gillade, Starpilots för den är en härlig låt att träna till, och Sarah Down Finer, hennes röst är enorm, bra till avslutningen på träningen... Men den enda låt jag minns av de som varit med i 4 del program har  varit  EMD´s låt. Den blir jag glad av. Alla låtar är väl bra på sitt sätt, beror på när man lyssnar... Blev väldigt förtjust i Jennifer Browns låt, men inte är det en låt som slår i  Eurovision  song contest... Vet ärligt inte om någon av de svenska bidragen gör det...
Var en heldag på Iksu Spa i lördags. Härligt!!!! Fick även ett nytt träningsprogram... Killen som hjälpte mig heter Johan och var verkligen en trevlig kille, blev mycket skratt (att han dessutom läser till Osteopat, som är mitt drömyrke gjorde ju inte saken sämre... ) Men den nya magövningen tog...Helt otroligt vad jag har ont i magen idag redan...Hur stackarn ska jag må i morgon...Blir kul nu att lära mig allt det nya, han bytte ut alla mina gamla övningar. Hoppas bara nu även jag blir som ny ;-)
Men att träna ger ju ursäkter till att äta gott så....Nu till lite godsaker i stället...

JORDGUBBS PANNACOTTA    6 port

1 gelatinblad
1,5 dl vispgrädde
2 tsk strösocker
1 burk (250 g) Kesella jordgubb/lime

Jordgubbar och 2 -3 passionsfrukter

Gör så här:
Lägg gelatinbladet i kallt vatten ca 5 min
Koka upp grädden och sockret i panna, rör i det urkramade gelatinbladet
Låt svalna något och rör sedan i kesellan. Blanda väl och fördela i små skålar.
Ställ svalt minst 3 timmar. Gärna över natten

Innan du serverar så skiva upp jordgubbarna (helt ok med frysta) och blanda i passionsfrukten. Fördela på pannacottan.
Jag brukar även göra en choklad pannacotta och göra som jag gjorde till nyår, halva/halva. NJAMMI!
Lovar att det är superenkelt  att tillaga, men djuriskt gott!

Ha det så underbart, kramar i mass♥

Kommentarer
Postat av: Milla of Sweden

Hallå där!



Har du gått upp i rök?..

Har provat att ringa men ingen hemma.

Provar igen i morgon kväll!

Kramisar!

2009-03-04 @ 00:19:17
URL: http://millaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0